۲۱ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۱۱
کد خبر: 85440073
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار فارس: دانشجویان روحیه مطالبه گری خود را گسترش دهند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: دانشجویان باید روحیه مطالبه گری خود را به عنوان یک حق منطقی و طبیعی، پرورش و گسترش دهند.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه، در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان در شیراز افزود: به نظر می‌رسد که مطالبه گیری دانشجویان قدری کم رنگ شده در حالی که دانشجو نباید حق مطالبه گری خود را از دست بدهید.

او ادامه داد: اگر جوان ایرانی از مطالبه گری منصفانه همراه با شور و شوق فاصله بگیرد آینده خوبی را نمی توان برای کشور متصور بود.

وی اظهار کرد: قطعا مطالبه گری منصفانه و کارشناسی شده زمینه ساز پیشرفت کشور و رفاه بیش از پیش مردم خواهد شد و در این مسیر در کنار دانشجویان خواهیم بود و ما مدیران و خدمتگزاران مردم نیز خود را موظف به پاسخگویی منطقی می دانیم.

استاندار فارس، یکی از وظایف دیگر دانشجویان و جوانان را ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع مشکلات دانست و گفت: به دفعات شاهد بوده‌ام که برخی پیشنهادها گره بسیاری از مشکلات مردم را باز کرده و مدیران هم وظیفه دارند از چنین پیشنهادهایی استقبال کنند.

ایمانیه، ضمن تاکید بر لزوم ایجاد نظام پیشنهادها در استان گفت: این نظام می‌تواند در قالب یک سامانه الکترونیکی ایجاد شود تا دسترسی به آن راحت تر باشند.

استاندار فارس: دانشجویان روحیه مطالبه گری خود را گسترش دهند

تربیت نیروی جوان با تمرکز بر مهارت آموزی
استاندار فارس، با اشاره به ترسیم مسیر آینده کشور با اثر پذیری از دانشگاه‌های فنی و حرفه ای و فرهنگیان گفت: از آنجا که تربیت نیروی جوان با توجه بر مهارت آموزی لازمه امروز جامعه است، لذا باید به سمت افزایش تعداد هنرستان ها گام برداریم تا آموزش همراه با مهارت آموزی به شکل ویژه توسعه یابد.

ایمانیه افزود: معتقدیم تمام دانشگاه های ما باید فنی و حرفه‌ای باشند، یعنی در کنار آموزش علوم تئوری به آموزش عملی و حرفه‌ای هم توجه کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما همچنین باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، چهارم و حتی پنجم گرایش پیدا کنند، باید از آموزش و پژوهش به تولید فناوری دست یابیم و مادامی که این مهم محقق نشود آموزش ما ناقص است.
او اظهار کرد: می‌کوشیم تلاش تا نواقص زیرساختی دانشگاه‌های استان را به حداقل برسانیم و از مسئولان دانشگاه‌ها هم انتظار داریم که با استفاده از ظرفیت بی‌نظیر مولدسازی در این زمینه پیش گام باشند.

استاندار فارس: دانشجویان روحیه مطالبه گری خود را گسترش دهند

لزوم حمایت از انجمن‌های علمی
استاندار فارس، بر لزوم حمایت از انجمن‌های علمی نیز تاکید کرد و گفت: در اولین جلسه با روسای دانشگاه ها این مطلب را به یک تصمیم شفاف تبدیل می کنیم چرا که به نظر می رسد تا امروز فقط مدعی حمایت از انجمن های علمی بوده‌اند اما تا زمانی که شکایت دانشجویان به گوش می رسد مفهوم این است که در این زمینه اقدامات مناسبی بویژه در حوزه اعتبارات انجام نشده است.

ایمانیه، درباره شناخت مسئولان اجرایی استان نسبت به دانشگاه‌ها هم گفت: در این زمینه عدم شناخت را نمی پذیرم اما قبول دارم که شناخت کامل وجود ندارد که برای رفع این موضوع چند اقدام را در دستور کار قرار داده‌ایم که از جمله می‌توان به راه‌اندازی دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه در شهرک بزرگ صنعتی شیراز اشاره کرد.

وی افزود: در بحث برگزاری نمایشگاه‌های مربوط به ارتباط صنعت و دانشگاه هم، از دانشجویان انتظار داریم که برپایی منظم این نمایشگاه‌ها در محیط های علمی و اجرایی را از مسئولان دانشگاه خود مطالبه کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس هم موظف است با همکاری مجموعه روابط عمومی دانشگاه‌ها این نمایشگاه ها را رسانه ای کند تا مخاطبان و ذی‌نفعان در جریان برگزاری آن قرار گیرند.

استاندار فارس، در زمینه موضوع مطرح شده پیرامون کمرنگ شدن ایثار و فداکاری در جامعه گفت: ایثار و فداکاری شاید به نسبت نسل اول انقلاب پررنگ نباشد اما اگر بگوییم جامعه از این مسیر دور شده هم بی انصافی است و من به شدت به جوانان و نوجوانان امیدوار هستم.

ایمانیه افزود: منتظر ارائه پیشنهادهای عملیاتی و کاربردی جوانان و دانشجویان هستیم و اولین راه کارها هم باید در زمینه افزایش امید، ایمان، اعتقاد و انگیزه برای کسب دانش و کسب مهارت با رویکردهای فرهنگی و معرفتی و انگیزشی باشد.

وی گفت: دانشجویان باید از استادان خود نیز درخواست کنند که برای مواردی مانند توسعه صنعت و کشاورزی، رونق گردشگری، ترویج علوم انسانی، کاهش معضلات اجتماعی از قبیل طلاق و اعتیاد و افزایش ازدواج راه کارهای عملیاتی ارائه دهند.

استاندار فارس: دانشجویان روحیه مطالبه گری خود را گسترش دهند

اقدامات دولت سیزدهم برای افزایش رفاه و آسایش مردم است
استاندار فارس، درباره اقدامات انجام شده در این استان از سوی دولت گفت: بهره برداری از شش قطعه آزادراه شیراز - اصفهان یک اقدام ارزشمند و اثر گذار بود که نقش آن در کاهش تلفات ناشی از تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ کاملا محسوس بود و در ادامه آغاز عملیات اجرایی آزادراه شیراز - بوشهر را در دستور کار داریم.

ایمانیه افزود: تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اشتغال در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، بهره‌برداری از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شهر شیراز، تدوام عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان با فعالیت همزمان در هشت جبهه کاری، افزایش تولید میزان گندم و ایجاد یک هزار فروشگاه عرضه محصولات اساسی مردم و کاهش واسطه ها با هدف کاهش قیمت اقلام مصرفی از جمله اقدامات انجام شده در فارس در دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: کاهش تورم در مقایسه با سایر استان‌ها، اجرای عملیات قطار شیراز - بوشهر و پیگیری تداوم آن تا عسلویه، بازسازی های جدی در تخت جمشید و برخی از بناهای تاریخی، افزایش پنج برابری گردشگران سلامت، پیگیری برای احداث بزرگترین مجموعه گردشگری کشور با سرمایه گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد ریال و پیشرفت طرح های نهضت ملی مسکن از دیگر این اقدامات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha