۶ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان مرکزی پرداخت شد  

اراک - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در سال گذشته پرداخت‌ شد.

«سعید ملااسماعیلی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال به ۳۵۸ طرح اقتصادی و تولیدی استان پرداخت شد.

وی ادامه داد: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال در استان مرکزی پرداخت شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این استان با پرداخت ۶ هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ جزو سه استان برتر کشور در این حوزه قرار دارد.

ملااسماعیلی گفت: بازرسی از واحدها با حضور نماینده استانداری، اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دستگاه معرفی کننده طرح و بانک عامل در راستای نظارت بر هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده در مسیر مشخص شده به صورت دوره‌ای در دستور کار قرار دارد.

استان مرکزی با مساحتی معادل ۲۹ هزار و ۱۲۷ کیلومتر مربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته و از شمال به تهران و قزوین، از غرب به همدان، از جنوب به اصفهان و لرستان و از شرق به قم و اصفهان محدود است.

این استان با موقعیت‌های ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب‌های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی‌های اقتصادی مناسب برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

۵۱ میلیون و ۶۰۹ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی جلب شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha