۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۷
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85447737
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

معاون فرماندار همدان: زمان انتظار تسهیلات ازدواج کاهش یابد

همدان- ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری توسط بانک‌های همدان باید با جدیت بیشتری انجام شود و زمان انتظار چند ماهه کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله ربانی‌مهر روز چهارشنبه در جلسه ستاد جوانی جمعیت شهرستان همدان با اشاره به اهمیت موضوع جوانی جمعیت اظهار کرد: افزایش جمعیت در کنار جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سال‌های اخیر بوده که باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر وظایف قانونی ادارات دولتی از ظرفیت تشکل‌های مردمی و فرهنگی و دهیاری‌ها در حوزه جوانی جمعیت استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری افزود: بانک‌ها اولویت را به وام‌های قرض‌الحسنه اختصاص دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: اولویت و محوریت همه فعالیت‌ها در حوزه جوانی جمعیت باید اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت باشد که بعد از تصویب در مجلس توسط دولت به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد و برای همه لازم الاجراست و کارگروه‌، عملکرد دستگاه‌ها را باید در این حوزه ارزیابی کند.

ربانی‌مهر یادآور شد: ترویج ازدواج آسان، تفهیم چالش‌های تک فرزندی از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اجرای طرح های محله محور به عنوان اقدامات فوری در اولویت فعالیت‌های جوانی جمعیت پیشنهاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین یکی دیگر از امتیازات حوزه فرزندآوری است که در همدان تاکنون به ۴۵۰ خانواده زمین واگذار شده اما خانواده‌های زیادی در صف انتظار هستند و در استان همدان با پیگیری و تاکید استاندار، بنیاد مسکن شهرستان و اداره کل راه و شهرسازی چند زمین دیگر در حال اختصاص به این طرح است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: در شهرستان همدان هزار و ۸۲۶ خانواده سه فرزندی، ۶۶۰ خانواده چهار فرزندی، ۸۳ خانواده پنج فرزندی، ۶ خانواده ۶ فرزندی و یک خانواده هفت فرزندی وجود دارد.

در این جلسه بخشداران همدان و قهاوند، مشاور امور بانوان فرمانداری، اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن شهرستان همدان، اداره کار شهرستان، کمیته امداد و بهزیستی و چند دستگاه دیگر گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha