روز ارتش قدرت نمایی ایران اسلامی به همه جهانیان است

آستارا - ایرنا - فرمانده پایگاه دریایی ارتش در غرب گیلان گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نمایش اقتدار و بزرگی ایران اسلامی در منطقه و جهان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناخدا عادل میرصادقی چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران که در مسجد محمدرسول الله (ص) برگزار شد، اظهارکرد: امام خمینی (ره) با درک غنی و شناخت عمیق خود با نامگذاری ۲۹ فروردین به عنوان روز نیروی زمینی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقشه شوم دشمنان برای انحلال ارتش را بر ملا و ارتش را به نام شجره طیبه نامگذاری کردند.

وی افزود: ارتش در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشت و در هشت سال دفاع مقدس دوشادوش سایر همرزمان خود در کنار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج سلحشور جزو ارکان اصلی قدرت ملی و نظامی بودند.

فرمانده پایگاه دریایی ارتش در غرب گیلان ادامه داد: در سال‌های پس از جنگ تحمیلی نیز، در عرصه های مختلف از جمله جهادسازندگی، جهاد ساخت و خودکفایی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داد و امروز ارتش به خود می‌بالد که تحت فرماندهی کل قوا بر روی پای خود ایستاده است.

وی تاکید کرد: حضور ارتش حیاط خلوت رژیم صهیونیستی و آمریکا در ورای اقیانوس‌ها و در عمق راهبردی جای جای جهان و منطقه تنها گوشه‌ای از اقتدار و قدرت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

ناخدا میرصادقی گفت: امروز ارتش تحت لوای ولایت فقیه، با بصیرت و تقوا و ولایت مداری در اوج قدرت قرار گرفته است و به جهان ثابت کرده در جهت دفاع از آرمان‌های امام، شهدا و انقلاب اسلامی ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده است و به این آرمان‌ها افتخار می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار می‌کند در کنار سایر نیروهای مسلح عملیات‌هایی همچون "وعده صادق" را اجرا می‌کند.

این فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ما به همه اعلام می کنیم نه برای حمله و تعدی، بلکه برای ایجاد صلح و آرامش در منطقه و جهان حاضر هستیم.

ناخدا میرصادقی ادامه داد: ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا تا آخرین نفس از این انقلاب و آرمان‌های آن تا قطره آخر خون خود دفاع می‌کنیم.

این مراسم باشکوه که به همت شورای فرهنگی، هیات امنا و حجت الاسلام مهدی تیموری امام جماعت مسجد محمد رسول الله(ص) برگزار شد و در آن فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تنی چند از مسئولان شهرستان آستارا حضور داشتند، تعداد ۳۰ نفر از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی ایران با اهدای هدایایی مورد تجلیل قرار گرفتند.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha