تداوم ناپایداری جوی و دریایی هرمزگان/ شهروندان از قرارگیری در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند

بندرعباس _ ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان، با اشاره به تداوم ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی استان، گفت: باتوجه به سیلابی بودن مسیل ها و رودخانه های فصلی توصیه می شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی خودداری کرده و از ترددهای غیرضرور برون شهری و روستایی دوری کنند.

مجتبی حمزه نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی امروز تداوم ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی، شرق تنگه هرمز، پاره ای از ارتفاعات مرکزی و شمالی استان مورد انتظار است.

وی بیان کرد: امروز (پنجشنبه) از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته شده است، اما در مناطق شرقی استان تا اواخر وقت امروز بارش ها تداوم خواهد داشت و در مناطق ذکرشده به صورت گذرا و موقتی رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: طی این مدت باتوجه به سیلابی بودن مسیل ها و رودخانه های فصلی توصیه می شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه های فصلی خودداری شود و از ترددهای غیرضرور برون شهری و روستایی خودداری کنند.

حمزه نژاد ادامه داد: دریا نیز طی امروز (پنجشنبه) به ویژه در ساعات بعدازظهر با وزش بادهای نسبت شدید شمال غربی تا جنوب غربی، مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱.۵ متر خواهد رسید و توصیه می شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها بویژه سبک و صیادی انجام شود.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان، با اشاره به اینکه به لحاظ دمایی باتوجه به کاهش ابرناکی آسمان به تدریج، افزایش نسبی دمای بیشینه مورد انتظار است. اظهار کرد: طی روز جمعه ۳۱ فروردین از سرعت وزش باد کاسته و شرایط جهت ترددهای دریایی مساعد خواهد شد.

وی گفت: از ساعات ظهر روز شنبه تا دوشنبه یکم تا سه اردیبهشت ماه با ورود یک موج بارشی جدید در مناطق شمالی، مرکزی، پاره ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و افزایش سرعت لحظه ای باد پیش پینی می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha