کام مدارس بوشهر با کمک ۲۵ هزار میلیارد ریالی دولت سیزدهم شیرین شد

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: اولویت اول بودجه ای استان در سال جاری، آموزش و پرورش است که در نخستین گام با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار کام مدارس شیرین شد.

به گزارش ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز یکشنبه در حاشیه آیین انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان نوسازی مدارس کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بهبود کیفی تعلیم و تربیت و پرورش آینده سازان کشور را در قالب اجرای برنامه های مختلف و همچنین تامین منابع مالی دنبال می کنیم.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقده، ۱۰هزار میلیارد ریال توسط استانداری و ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان نوسازی مدارس کشور تأمین اعتبار می‌شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد سهم استان از این تفاهم نامه، از اعتبارات تملک دارایی استان هفت هزار میلیارد ریال، از اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت یک هزار میلیارد ریال و از محل مولدسازی ۲ هزار میلیارد ریال است.

محمدی‌زاده ادامه داد: سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور نیز سهم ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی خود از این تفاهم نامه از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس به میزان هفت هزار میلیارد ریال، از محل اعتبارات خیرین سه هزار میلیارد ریال و پنج هزار میلیارد ریال از اعتبارات کشوری مولدسازی تامین می کند.

وی بیان کرد: انتظار می رود با این حجم اعتبار، ۱۷۰ مدرسه استان بوشهر، تجهیز و نوسازی شود.

استاندار بوشهر تاکید کرد: همچنین اولین و تنها استان کشور هستیم که سرانه و تراکم فضای آموزشی به میزان استاندارد رسیده و مشکل فضای فیزیکی مدارس استان نیز به طور کامل رفع می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha