۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85453366
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

توزیع ۱۳۵ هزار اصله نهال در شهرستان اراک

۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۳۶
کد خبر: 85453366
توزیع ۱۳۵ هزار اصله نهال در شهرستان اراک

اراک - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک گفت: ۱۳۵ هزار اصله نهال در اسفندماه سال گذشته و فروردین امسال در نقاط مختلف این شهرستان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، محمد رضایی عصر دوشنبه در پویش درختکاری که بمناسبت روز زمین پاک با همکاری منابع طبیعی،خیریه محسنی و مدرسه شرکت صنایع برگزار شد، افزود: همزمان با سراسر کشور برای رسیدن به کاشت یک میلیارد درخت، کاشت نهال در این شهرستان هم در حال انجام است و تفاهم نامه‌ای برای کاشت نهال در فضای داخلی با شهرداری، دهیاری‌ها، دانشگاه‌ها، صنایع و معادن منعقد شد.

وی اظهار کرد: بیشتر گونه‌های کاشته شده شامل سرو، زبان گنجشک، صنوبر، اقاقیا، ارغوان و دیگر گونه‌های جنگلی سازگار با محیط است.

رضایی خاطر نشان کرد: فرهنگ درختکاری را باید در مدارس و خانواده ها نهادینه و دانش آموزان را با کاشت و حفاظت از درختان به صورت علمی آشنا کرد.

وی با بیان اینکه این پویش در راستای طرح یک میلیارد درخت اجرا شد ،اظهار کرد: طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور در مدت چهار سال در مسیر توسعه درختکاری و ایجاد فضای سبز اجرا می شود که سهم استان مرکزی از این میزان ۱۶ میلیون نهال است.

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اراک تصریح کرد: طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور گامی برای آبادانی و حفظ منابع طبیعی است که کاشت سالی چهار میلیون اصله نهال تا سال ۱۴۰۵ را در دستور کار قرار داده است.

رضایی با بیان اینکه این پویش سومین پویش سال جاری اداره منابع طبیعی شهرستان اراک بود، افزود: برای ایجاد فضای سبز آرام و آباد در دره گردو برنامه هایی با سایر دستگاه های مردمی و اجرایی در دستور کار منابع طبیعی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha