۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85473930
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار کلاله خواستار راه‌اندازی پایگاه جدید اورژانس این شهرستان شد

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار کلاله خواستار افتتاح پایگاه جدید اورژانس در این شهرستان شد و گفت: این پایگاه که ساختمان آن توسط خیران ساخته شده، نیازمند تامین نیروی انسانی و تجهیزات اداری و پزشکی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، فرهاد شیبک در نشست پایش مدیریتی بهداشت و درمان کلاله، حضور میدانی مدیران استانی برای بررسی آخرین وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان‌ها را ارزشمند دانست و اظهار کرد: تامین نیروی انسانی و آمبولانس برای افتتاح مرکز اورژانس روستای «قرانکی جنگل» مطالبه‌ ساکنان دهستان زاوکوه منطقه پیشکمر است تا از خدمات آن بهره‌مند ‌شوند.

وی افزود: در برخی روستاهای کلاله نیاز به خانه‌های بهداشت احساس می‌شود که با توجه به امکان واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی، پیگیری لازم برای ایجاد این مراکز باید از سوی حوزه بهداشت و درمان شهرستان انجام شود.

فرماندار کلاله دستگاه ام‌آرآی را از دیگر مطالبات مردمی دانست و بیان کرد: با توجه به خدمات وسیع بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) این شهرستان به عنوان بیمارستان محوری، نیازهایی دیگر از جمله آمبولانس برای بیمارستان و اعتبار لازم برای تکمیل بخش همکف و اقامتگاه پزشک تامین شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کلاله هم به ایرنا گفت: این شهرستان سه پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در شهر کلاله و روستاهای کنگور و گوکجه دارد و با توجه به درخواست مردم منطقه پیشکمر دهستان زاوکوه که در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری با مرکز شهرستان دارند، ساختمان یک پایگاه جدید توسط خیران در روستای قرانکی ساخته شد.

ابراهیم‌ فدایی افزود: ساخت این پایگاه به پایان رسیده و با توجه به ظرفیت شهرستان مشکلی برای تامین نیروی انسانی آن وجود ندارد و پیگیر تامین تجهیزات اداری و پزشکی و یک دستگاه آمبولانس برای این پایگاه هستیم تا زمینه خدمت‌رسانی بهتر به جامعه هدف ۱۵ هزار نفری این منطقه فراهم شود.

وی افزود: علاوه بر فعالیت بیمارستان رسول اکرم(ص)، خدمات بهداشتی و درمانی به مردم کلاله در ۱۳ مرکز خدمات جامع سلامت، ۵۳ خانه بهداشت و هفت پایگاه شهری و روستایی ارائه می‌شود.

شهرستان کلاله با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha