رییس کمیته بحران شورای شهر: ترمینال جدید شرق تهران آماده بهره‌برداری است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس کمیته و بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساختمان جدید ترمینال شرق که توسط مدیریت قبلی شهر نیمه کاره رها شده بود، با اهتمام شهرداری در این دوره، ایمن سازی و تکمیل شد و بزودی افتتاح می‌شود.

مهدی بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساختمان جدید این ترمینال کاملا بازسازی و مرمت شده و هیچ مشکلی هم در آن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، ساختمان ترمینال شرق جدید در انتهای بزرگراه شهید زین الدین سال ۹۶ کلنگ زنی شد ولی در دوره مدیر شهری گذشته پس از چند سال کار اجرایی آن متوقف شد و اینک با تلاش مدیریت شهری جدید این ترمینال تکمیل شده و قرار است بزودی به بهره‌برداری برسد.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که علت تاخیر در بهره‌برداری از مکان جدید ترمینال شرق که سال‌ها پیش کلنگ زنی شده بود، چیست؟ اظهار کرد: این ترمینال پروژه‌ای بود که در سال ۹۶ کلنگ آن به زمین زده شد و عملیات عمرانی تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی هم ادامه یافت.

بابایی گفت: متاسفانه پروژه بدلیل سیاسی کاری مدیریت قبلی شهر نیمه کاره رها شد و بخشی از اموال آن نیز به سرقت رفت ضمن اینکه در دوره پنجم مدیریت شورای شهر نیز به هیچ وجه کار آن پیگیری نشد.

وی یادآور شد: اکنون با اهتمام و اراده جدید مدیریت شهری؛ بازسازی، تعمیرات و تجدید بنای آن انجام شده و در آستانه بهره‌برداری است.

بابایی ادامه داد: مکان فعلی ترمینال شرق که در محل (سه راه تهرانپارس) قرار دارد بدلیل اینکه موجب ایجاد مشکلات ترافیکی و اختلال تردد در اطراف می‌شد اینک با انتقال به محل جدید مشکلات ترافیکی نیز آن محدوده نیز برطرف خواهد شد.

رییس کمیته ایمنی و بحران شورای شهر درباره پیش بینی وضعیت ترافیکی مکان جدید ترمینال شرق هم تاکید کرد: مکان جدید در حریم شهر بنا شده که این امر گلوگاه ترافیکی ایجاد نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه ترمینال شرق جدید بر اساس نیاز روز شهروندان ساخته شده است، گفت: در ترمینال جدید امکانات رفاهی مناسب و بستر خدمات رسانی اتوبوس و تاکسی و نیز دیگر خدمات مورد نیاز شهروندان پیش بینی شده و مدیریت شهری بدنبال ایجاد خط مترو برای آن است.

رییس کمیته بحران شورای شهر: ترمینال جدید شرق تهران آماده بهره‌برداری است
به گزارش ایرنا، پایانه جدید شرق تهران (موسوم به پردیس مسافری شرق) در زمینی به مساحت تقریبی ۱۳ هکتار، در منتهی الیه بزرگراه شهید زین الدین و در تقاطع با بزرگراه شهید یاسینی، همجوار با بوستان سرخه حصار قرار دارد که از مهمترین ویژگی‌های آن، اجرای سیستم هوشمندسازی در این مرکز تبادل سفر است.

به گفته پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران؛ در مجاورت پایانه جدید دو هکتار زمین برای احداث پارکینگ در نظر گرفته شده که همزمان با افتتاح پایانه جدید به بهره‌برداری می‌رسد تا مشکل پارک خودرو شهروندان و مسافران برطرف شود.

به گفته این مسوول، پایانه فعلی در (سه راه تهرانپارس) نیز تا پاییز ۱۴۰۳ کاملا تغییر کاربری داده می‌شود و بخشی از پروژه به صورت مشارکتی برای تامین مالی به فروشگاه شهروند واگذار خواهد شد.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و ششمین جلسه شورای شهر درباره ترمینال شرق جدید به خبرنگاران گفته بود: کاربری‌های خدماتی و رفاهی (مترو و شهروند) برای ترمینال شرق از سوی شهرداری تهران پیش بینی شده اما هنوز عملیاتی نشده و این قراردادها منعقد نگردیده است.

وی گفت که شهرداری باید تا زمان بهره برداری این موضوع را مورد توجه و تاکید قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha