شهرداری تهران برای تسهیل در امر ازدواج جوانان برنامه دارد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با تاکید بر داشتن برنامه برای تسهیل در امر ازدواج جوانان گفت: شهرداری در خصوص این موضوع برنامه دارد البته بیشتر در حوزه قرارگاه جمعیت و اداره سلامت این اتفاق در حال انجام است.

به گزارش ایرنا از شهرداری تهران، مریم اردبیلی روز شنبه همچنین از اجرای طرح آموزش زوج‌های تهرانی با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری در سال جاری خبر داد.

وی افزود: طرحی هم برای آموزش زوجین جوان داریم که این طرح مختص تمام زوجین تهرانی که تازه ازدواج کرده‌اند، است و با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری در سال جاری اجرایی می‌شود.

۵ غرفه ترویجی جوانی جمعیت در جشن امام رضایی ها

مشاور فرماندار تهران و مسوول امور بانوان و خانواده هم با اشاره به برنامه‌های ترویجی جمعیت جوان گفت: در غرفه دانشگاه علوم پزشکی که در مسیر جسم امام رضایی ها مستقر بود بیش از هفت خدمت ارزنده در قالب خدمات مشاوره پزشکی، سلامت روان و غیره در قالب ترویج جوانی جمعیت به مردم ارائه شد.

فاطمه رحمانی اظهار کرد: با توجه به مصوبات شورای راهبردی امور بانوان فرمانداری تهران و تقارن دهه کرامت و هفته جمعیت، برنامه‌های ویژه افزایش جمعیت با رویکرد رفع ابهامات و گره های ذهنی خانواده‌ها در راستای فرزندآوری با محوریت دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این جشن بزرگ برگزار شد.

وی افزود: در این جشن بزرگ با حمایت فرمانداری تهران پنج غرفه به موضوع افزایش جمعیت اختصاص داشت که سه غرفه به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ایران و تهران، یک غرفه به بنیاد ۱۵ خرداد و یک غرفه به گروه‌های مردمی اختصاص یافت.

مشاور فرماندار تهران در ادامه تصریح کرد: برنامه های ویژه‌ای با شعار سهم من از جوانی ایران جهت اطلاع رسانی، آگاهی سازی و هوشیار سازی افکار عمومی و ایجاد حساسیت و مسوولیت نسبت به نرخ رشد جمعیت و در نتیجه جوانی جمعیت انجام شد.

به گفته وی، از آن جمله می‌توان به خدمات مختلف ارائه شده در غرفه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی در قالب خدمات مشاوره پزشکی، سلامت روان و تغذیه و ناباروری اشاره کرد که با استقبال خوب مردمی همراه شد.

وی یادآور شد: همچنین در غرفه گروه‌های مردمی شاهد برنامه جدید و چالشی و نیز برگزاری مسابقه و اهدای جوایز و برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در راستای افزایش جمعیت بودیم که به نوبه خود کار جدیدی بود.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری تهران در ادامه اضافه کرد: آگاهی بخشی و رفع ابهامات و باز کردن گره‌های فکری مردم در فرزندآوری که نیاز به مشاوره و ارتباط برقرار کردن چهره به چهره با مشاورین و کارشناسان زبده دانشگاه علوم پزشکی دارد که در این برنامه با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

رحمانی با اشاره به برنامه‌های شهرداری و فرمانداری تهران در راستای هماهنگی هر چه بیشتر گروه‌های مردمی در تهران یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها به صورت مجزا و مصور از اقدامات صورت گرفته در مناطق مختلف شهر متعاقبا اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha