۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸
کد خبر: 85480769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشدید نظارت‌ها با افزایش ۱۰ تا ۳۵ درصدی قیمت لاستیک در مشهد

مشهد-ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: نظارت بر عرضه لاستیک خودرو بویژه لاستیک دولتی با توجه به افزایش بین ۱۰ تا ۳۵ درصدی قیمت انواع لاستیک در اردیبهشت ماه، تشدید شده است.

محسن صیادی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، قیمت لاستیک خودرو با نرخ دولتی در بازار افزایش یافته و دریافت لاستیک دولتی نیز با کمی تغییر همراه بوده است، به طوریکه برای دریافت آن شماره شاسی و شماره موتور نیز از متقاضی درخواست می‌شود.

وی اظهار کرد: با این حال فاصله قیمتی بین لاستیک دولتی با قیمت لاستیک خودرو در بازار آزاد در اندازه‌های "۱۳" و "۱۴" حدود ۳۰ درصد کمتر است، البته اندازه‌های بالاتر لاستیک در بازار آزاد قیمت مناسبی دارند و حتی زیر قیمت مصوب نیز عرضه می‌شوند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: نیروهای این مدیریت نظارت خود را بر عرضه لاستیک‌های دولتی افزایش داده‌اند تا فاصله قیمتی بین لاستیک خودرو با نرخ دولتی و نرخ آن در بازار آزاد از بین برود، در این راستا با گران‌فروشان برخورد قاطع می‌شود.

صیادی اضافه کرد: در مدت یک سال گذشته بیش از ۷۸۳ مورد بازرسی از سطح بازار لاستیک خودرو در مشهد انجام گرفته که منجر به تنظیم ۹۴ فقره فرم تخلف، مهر و موم ۱۳ واحد صنفی و بازگشت حدود ۲۰۰ میلیون ریال به شاکیان شده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک خودرو در مشهد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تولیدکنندگان لاستیک با تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ دولتی لاستیک خودرو در اردیبهشت ماه را بین ۱۰ تا ۳۵ درصد افزایش داده‌اند که این افزایش نرخ بین انواع خودروها شناور است.

سیدکاظم پورحسینی افزود: در این شرایط عرضه لاستیک خودرو در بازار افزایش یافته اما تقاضا برای آن کم شده است.

به گزارش ایرنا، صنعت تایر متشکل از ۱۲ واحد تولیدی است که در سال جاری یک واحد جدید به این صنعت اضافه شد. مجموع تولید کارخانجات عضو این انجمن سالیانه حدود ۳۰۰ هزار حلقه است، در حالی که نیاز کشور سالیانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار حلقه است.

۶۰ درصد از انواع تایرهای خودروهای سبک و سنگین تولید داخل و ۴۰ درصد از آنها وارداتی است و توزیع آن در اختیار کارخانه‌ها و نمایندگان آنها در سطح شهر است. کارخانه‌ها به دو روش تایر خودروهای سبک را در سطح بازار توزیع می کنند، به طوریکه ۳۰ درصد از کل توزیع به صورت عرضه مستقیم از کارخانه به دست مشتری می رسد و ۷۰ درصد از کل توزیع از طریق خرده فروشان، پنچرگیران لاستیک و صنوف خدمات خودرویی انجام می‌ شود.

بیش از هزار واحد صنفی در مشهد از اتحادیه فروشندگان لاستیک خودرو پروانه کسب دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha