برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در کشور برنامه ریزی شده است
عکس تزیینی است

تربت حیدریه - ایرنا - رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: برگزاری سالانه ۱۰ کنگره شهدا در این سازمان برنامه ریزی شده و امسال هشت کنگره استانی و ۲ کنگره اقشار برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عبدالرضا آزادی شامگاه دوشنبه در شورای سیاست‌گذاری کنگره ملی سردار شهید حاج عبدالحسین برونسی و ۲ هزار و ۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی در تربت حیدریه افزود: کنگره های اقشاری شامل کنگره ملی شهدای دانش آموز و کنگره ملی شهدای هنرمند است.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره‌های شهدا در راستای لبیک به دعوت رهبری عزیزمان برای حفظ نام و یاد و پیام شهداست و علاوه بر این یادواره های شهدا در سطوح مختلف شهرستانی، محلی و اقشاری در دستور کار قرار دارد که اغلب این‌ها به صورت خودجوش و مردم پایه برگزار می شود.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای برگزاری کنگره ۲ هزار و ۱۶۲ شهید تربت حیدریه در ۱۰ شهریورماه امسال گفت: این شهر و شهرستان دارای پیشینه تاریخی انقلابی و جهادی بوده و ممتاز است و سند حقانیت آن هم همین ۲ هزار و ۱۶۲ شهید است که به قرب الهی راه یافتند.

سردار آزادی افزود: کنگره شهدا یعنی کار وسیع، عمیق، ماندگار و هنرمندانه برای شهدا و کاری که برای شهدا باشد معطل نمی ماند و تا کنون کارهای بزرگی برای آن انجام شده است.

وی اظهار کرد: انتظار این است که بهترین کار و اثر برای شهدا خلق شود و با زبان هنر یاد و پیام شهدا منتقل شود که این رسالت کنگره شهداست که باید جریان سازی کند و کاری شود که ذهن دانش آموز و خانوادها و اقشار مختلف مردم درگیر شهدا و یاد و پیام و حماسه آنان بشود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه هم در این نشست گفت: کنگره شهدا به پاسداشت زحمات گذشتگان برگزار خواهد شد و برای این منظور فعالیت های بسیاری انجام شده و در جریان آن هم تاریخ انقلاب اسلامی در تربت حیدریه، جنگ و نقش مردم تربت حیدریه در آن با استفاده از اسناد و منابع مستند بیان می شود.

علی اکبر کی پور افزود: بخشی از برنامه کنگره ۲ هزار و ۱۶۲ شهید تربت حیدریه نمایش آیینی کنگره بوده است که به تاریخ انقلاب تا امروز اختصاص دارد و به بیان و معرفی مفاخر تربت حیدریه، رزمندگان جبهه و جنگ می‌پردازد.

وی اضافه کرد: همچنین تا کنون با ۴۷۰ خانواده یا همرزم شهید مصاحبه شده تا مستندات به دست آمده در قالب یک کتاب منتشر شود.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha