۲۸ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۳۱
کد خبر: 85358568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره ۱۰۳ شهید پاسدار منطقه تربت‌حیدریه برگزار شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- یادواره ۱۰۳ شهید پاسدار منطقه تربت‌حیدریه با حضور جمعی از رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد هاشمی از رزمندگان دوران دفع مقدس پنج‌شنبه شب در یادواره ۱۰۳ شهید پاسدار منطقه تربت‌حیدریه افزود: در دوران طلایی دفاع مقدس دلیرمردان ایران با دست خالی و تکیه بر سیره حسینی توانستند بر تمام دنیای کفر غلبه و حتی یک وجه از خاک کشور را به دست دشمنان نسپارند.

وی شهدا را، مظهر پاکی و ایثار عنوان و اظهار کرد: همین عزیزان بودند بودند که توانستند امنیت کشور را برای سال‌های متمادی تضمین کنند.

این راوی دوران دفاع مقدس گفت: بر این اساس امروز وظیفه ماست تا شهدا را همانطوری که بودند معرفی کنیم.

هاشمی افزود: سیره شهدا چیزی جز روایات و دستورات اهل بیت نیست و معرفی واقعی آنان می‌تواند این ‌درس را برای جوانان داشته‌باشد که از حل مشکلات شانه خالی نکنند.

وی اظهار کرد: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران و همچنین زنجیره محکم جبهه مقاومت مرهون رشادت‌طلبی و جان‌فشانی شهدایی است که از همه هستی خود برای بقای انقلاب و نظام گذشتند.

به گزارش ایرنا، در ادامه برگزاری یادواره‌ شهدای قشری و اقدامات قبل برگزاری کنگره ملی بزرگداشت شهید حاج عبدالحسین برونسی و ۲۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی، یادواره ۱۰۳ شهید پاسدار منطقه تربت‌حیدریه، شهدای مظلوم غزه و حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در حسینیه ثارالله این خطه برگزار شد.

بر اساس آمار منتشره از سوی بنیاد شهید تربت‌حیدریه، از مجموع ۱۵ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس در این خطه، 2 هزار و 162 شهید منطقه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه، مه‌ولات و رشتخوار است که از این تعداد ۷۰۸ شهید، هزار و ۶۹۵ نفر جانباز و ۱۴۲ نفر آزاده به شهرستان تربت‌حیدریه اختصاص دارد.

کنگره بزرگداشت شهید حاج عبدالحسین برونسی و ۲۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی ۲۲ شهریور سال آینده‌ در تربت‌حیدریه برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha