کتاب "شرح عاشقی" با موضوع دفاع مقدس در اردبیل رونمایی شد

اردبیل - ایرنا - کتاب "شرح عاشقی" پژوهشی بر زندگانی شهید جهانبخش عباس زاده اردبیلی با حضور مسئولان و اهالی کتاب و فرهنگ و با هدف ترویج شعائر و ارزش‌های دفاع مقدس رونمایی و معرفی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، مدیرکل این دستگاه در آئین رونمایی از کتاب ظرح عاشقی در اداره کل یاد شده اظهار کرد: توجه به توسعه و ترویج ادبیات پایداری و مقاومت و معرفی و رونمایی از تازه‌های نشر در این حوزه، جزو فعالیت‌های فرهنگی اصلی در کتابخانه‌های عمومی است.

پروانه رضا قلیزاده افزود: شهدا مایه عزت، افتخار و سربلندی کشور عزیزمان ایران هستند و به تاسی از حضرت امام خمینی(ره) در مقابل دشمنان اسلام و دنیای کفر سینه سپر کردند و عزت و عظمت کنونی کشور مرهون جانفشانی شهداست.

وی حضور در یادمان‌های شهدا، تکریم مادران، همسران و فرزندان شهدا در مناسبت‌های مختلف را جزو برنامه‌های اداره کل کتابخانه های عمومی عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های مهم فرهنگی سالانه در کتابخانه های عمومی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که رونمایی، معرفی و نقد و بررسی کتاب‌های این حوزه را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل نیز با اشاره به تقدیم بیش از سه هزار ۴۰۰ شهید از استان در دفاع مقدس گفت: در بسیاری از موارد شاهد حضور پدران و فرزندان از یک خانواده و همچنین فرزندان و پدران شهید از یک خانواده در جبهه‌های نبرد است.

داور نوری شکل‌گیری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی را ناشی از تاثیرپذیری از رهنمودهای حضرت امام عنوان کرد و افزود: جوانان انقلابی با الهام از تعالیم اسلام و رهبری حضرت امام امت، رژیم ستمشاهی را سرنگون کرده و بعد از انقلاب اسلامی نیز با حضور در جبهه‌ها از ارزش‌های امام و انقلاب و کشور دفاع کردند.

نویسنده کتاب نیز طی سخنانی کتاب «شرح عاشقی» را حول محور زندگانی شهید جهانبخش عباس زاده دانست و گفت: در این کتاب سیره و سلوک و منش رفتاری این شهید بزرگوار مورد بررسی قرار گرفته و تهیه مستندات این کتاب با حساسیت کامل و تحقیقات میدانی و مصاحبه با دوستان وهمرزمان آن شهید انجام گرفته است.

علی محمدی، شهید عباس زاده را نمونه یک انسان پرورش یافته در مکتب اسلام عنوان کرد و افزود: سیره رفتاری در توجه به حلال و حرام، کمک به مظلومان و نیازمندان، توجه به آموزه های اسلام از محور های مهم شخصیتی آن شهید محسوب می‌شود.

در پایان با تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی وصیت نامه شهدای استان، از کتاب « شرح عاشقی» که توسط انتشارات خط هشت منتشر شده است، رونمایی شد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و بیش از سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha