استاندار فارس: دستگاه‌های اجرایی استان بهره‌وری را جدی بگیرند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: از تمام مسئولان، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی انتظار است که در موضوع بهره‌وری با جدیت بیشتر و به شکل منطقی ورود کنند چرا که این ورود به کاهش بسیاری از چالش‌ها کمک می‌کند.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه، در کمیته بهره وری استان در شیراز افزود: اصلاح بذر، اصلاح نژاد دام، استفاده از پنجره‌های دوجداره، استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز و استفاده صنایع از آب غیر آشامیدنی از جمله اقداماتی است که می تواند به افزایش بهره‌وری کمک کند.

او ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر راه‌های توجه به مساله بهره‌وری است و لذا باید در سطوح مختلف برای مدیران ارشد نیز به شکل منظم و مستمر کارگاه‌های بهره‌وری برگزار شود.
وی اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نسبت به تشکیل جلسات هفتگی هم‌اندیشی در این زمینه اقدام کرده و از ظرفیت‌های موجود استان، حتی مدیران بازنشسته نیز در این جلسات استفاده شود.

تفویض اختیار جابه جایی نیروی انسانی دستگاه‌ها به استاندار
استاندار فارس گفت: بهره‌وری نیروی انسانی یکی از نکات قابل توجه در حوزه منابع انسانی دستگاه هاست و بر اساس مجوز اخیر دولت، اختیار جابه جایی نیروی انسانی بین دستگاه‌ها و سازمان های دولتی به استاندار تفویض شده است.

ایمانیه افزود: این اقدام که می‌تواند با پرداخت حقوق از سازمان مبدا باشد در امر بهره‌وری نیروی انسانی بسیار موثر است.

استاندار فارس همچنین از مدیرکل دفتر شهری استانداری خواست که در فعالیت‌های مرتبط با بازیافت پسماندها تحول جدی ایجاد کند چرا که حجم بسیاری از پسماندها قابلیت استفاده مجدد دارد اما نسبت به آن کم توجهی شده و حجم فعالیت‌ها برای بهره‌گیری از آنها کافی نیست که نیازمند همت جدی‌تر مسئولان است.

ایمانیه، از مدیران کل صمت و رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز خواست که تلاش جدی‌تری برای ایجاد صنایع تبدیلی انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha