۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85492208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار زنجان: طرح‌های عمرانی شهر با جدیت ادامه می‌یابد

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر متوقف نشده است بلکه با عقد قراردادها با جدیت ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فیروزفر روز سه شنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان،‌ افزود: عقد قراردادهای جدید برای فعالیت های عمرانی شهر از ابتدای سال جاری انجام شده است.

فیروزفر گفت: قراردادهای سال قبل نیز به گونه‌ای به مرحله عقد قرارداد جدید رسیده است که وقفه‌ای در فعالیت های شهری به وجود نیاید.

وی اضافه کرد:فعالیت های عمرانی شهر از چهارم فروردین سال جاری مبتنی بر قرارداد های سال قبل اجرایی شد.

این مسوول با قدردانی از شورای شهر به دلیل ابلاغ بودجه، تشکیل کمیسیون ها و بررسی پیشنهادهای شهرداری، ادامه داد: امسال توانستیم پروژه های شهری جدید را به مرحله عقد قرارداد برسانیم که در نهایت انتفاع آن به شهروندان خواهد رسید.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان نیز در این جلسه، گفت: اکنون قراردادهای شهرداری تجمیع شده و این اقدام مهم امکان حضور پیمانکاران بزرگ را در اجرای طرح های شهری فراهم کرده است.

حسین حمزه‌لو با بیان اینکه شهرداری ۲ نوع قرارداد فعالیتی دارد، افزود:برخی از قراردادها برای طرح های بزرگ است که به طور معمول چند سال طول می‌کشد تا به اتمام برسد.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه از سوی دیگر برخی قراردادها در مناطق شهرداری شکل می‌گیرد و به صورت خرد و موردی است، گفت: این قراردادها از سال قبل به صورت تجمیعی انجام می‌شود.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه این اقدام موجب خواهد شد پیمانکاران بزرگ بتوانند در قراردادهای شهرداری شرکت کنند، افزود: این اقدام موجب خواهد شد فعالیت‌ها در سطح شهر مستمر باشد و وقفه‌ در اجرای پروژه‌ها کاهش یابد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، سرمایه‌گذاری و امور حقوقی شورای شهر زنجان ادامه داد: در نوع قراردادهای کوچک چالش‌های وجود دارد اما با بهبود قراردادها نظارت‌ها در این موارد بهبود پیدا می‌کند.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان خاطر نشان کرد:با این رویه شهرداری می‌تواند برای پروژه، مشاوران ناظر بگیرد و ایرادات پروژه تا حدودی رفع شود.

وی اضافه کرد: موضوعی که در همه پروژه‌های عمرانی امکان دارد رخ دهد و متاسفانه در دوران فعالیت شورای فعلی در چند مورد پروژه‌های عمرانی در شهرداری نیز مطرح شد، بحث‌های قرادادی و حقوقی است اما تلاش شده در قراردادهای شورای ششم به پروژه‌ها نظارت شود.

به گفته حمزه لو، تلاش شده ریز اسناد قبل از اینکه در سامانه بارگذاری شود مورد بررسی قرار گیرد، هرچند هنوز به ۱۰۰ درصد شرایط مناسب در این زمینه نرسیده‌ایم اما خیلی از این موارد رفع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha