فروش ۷۰ هزار میلیارد ریالی اموال تملیکی بوشهر

بوشهر- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: ۴۰ هزار میلیارد ریال کالا در سال ۱۴۰۱ به دستور رئیس جمهور شهید و رئیس قوه قضائیه و ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال گذشته از اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی استان به فروش رفت.

«مهدی مهرانگیز» روز سه شنبه در حاشیه بازدید از انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۹۸ زمانی که رئیس قوه قضائیه بود یک‌بار و در زمان ریاست جمهوری نیز سه بار به استان بوشهر سفر کرد.

وی افزود: دغدغه رئیس جمهور شهید در همه این سفرها و در بازدیدهای خود از انبارهای کالاهای رسوبی، نگهداری صحیح و تعیین تکلیف این کالاها بود که پس از آن سفر و همچنین سفر رئیس قوه قضائیه به استان، یکسال و نیم است که سوله و انباری برای نگهداری کالاها خریداری تا برای کالاهای مردم مشکلی پیش نیاید.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن ۱۴ گمرک و ۱۱ شهر بندری و ورود مداوم کالا به این بنادر، نیاز جدی به وجود چنین انبارهایی دارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۹۵ درصد کالاها در انبارهای استان تعیین تکلیف شده و مابقی در تعزیرات و مراجع قضایی در حال پیگیری است.

مهرانگیز بیان کرد: در بسیاری مواقع کالاهای موجود در انبارهای تملیکی استان قاچاق نیستند بلکه جزو کالاهای متروکه به شمار می روند که صاحب کالا نتوانسته در مهلت مقرر چهار ماهه ارز مورد نیاز را تهیه و کد رهگیری بگیرد.

وی ادامه داد: این موضوع گاهی در اثر صدور بخشنامه‌ها و آئین نامه‌های یک شبه و یک روزه نیز برای صاحبان کالا ایجاد می شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر یادآور شد: رئیس فقید دولت سیزدهم تاکید داشتند از این اتفاق پرهیز شود به‌گونه‌ای که برای صدور بخشنامه و آئین نامه مراحلی باید سپری گردد تا وارد کنندگان کالا دچار مشکل نشوند.

وی با اعلام این که در زمان حاضر کالاهایی موجود در انبارهای اموال تملیکی استان نظم داشته و فاسد نمی‌شود، گفت: همه کالاهای موجود تعیین تکلیف ده و در صورت فروش به نفع دولت و بیت‌المال خواهد بود.

مدیرکل سازمان جمع‌آوری وفروش اموال تملیکی استان بوشهر به ایرنا گفت: با توجه به بازدید رئیس‌جمهور شهید از انبارهای گمرک، اداره بندر و اموال تملیکی استان و تاکید بر تعیین تکلیف کالاهای موجود در انبارها که تا هشت سال رسوب شده بود، انباری به وسعت ۱۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع خرید و تجهیز شد.

«سیدعلی عسکری» یادآور شد: پیش از خرید انبار، کالاها در انبارهای استیجاری نگهداری می‌شدند که کالاهای رسوبی به فروش رسید و سپس دیگر کالاها موجود نیز به انبار جدید منتقل شدند.

به گفته وی سال ۱۴۰۱ و در سفر جمهور شهید به استان، ۸۷۰ دستگاه خودرو سواری و ماشین‌آلات راهسازی و دیگر کالاهای رسوبی به فروش رسید و در سال ۱۴۰۲ این روند ادامه داشت که با پیگیری و بازدیدهایی که از انبارها شده دیگر کالای رسوبی وجود ندارد.

مدیرکل جمع‌آوری وفروش اموال تملیکی استان بوشهر عنوان کرد: یک انبار مسقف با سامانه خنک کننده در محوطه نگهداری کالا، به ارزش ۱۰ میلیارد ریال ایجاد شد.

به گفته عسکری در سال ۱۴۰۲، ۱۱ مزایده سراسری و ۱۲ مزایده فوق‌العاده برگزار شد که در مجموع از ۲ هزار و ۶۲۷ پرونده، ۲۷ هزار و ۱۶۴ هزار میلیارد ریال درآمد حاصل شد که پس از استان هرمزگان جایگاه دوم را در کشور به بوشهر اختصاص داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha