۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85494390
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ژنرال صهیونیست: ما جنگ غزه را می‌بازیم

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۹
کد خبر: 85494390
ژنرال صهیونیست: ما جنگ غزه را می‌بازیم

تهران- ایرنا- یکی از ژنرال‌های رژیم صهیونیستی از تنگنایی خبر داد که نظامیان صهیونیست در غزه به آن گرفتار شده‌اند.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، ژنرال صهیونیست «اسحاق بریک» از اوضاع ناگوار نظامیان صهیونیست در غزه پرده برداشت.

وی به کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: من شش بار با نتانیاهو قبل از حمله زمینی به غزه ملاقات کردم و به او درباره ماندن نیروها در غزه هشدار دادم.

وی افزود: ما جنگ در غزه را می بازیم. گزارش هایی از فرماندهان لشکر، تیپ و گردانهای ارتش در غزه به دست من رسیده است که حاکی از شرایط سخت نیروهای ما در آنجاست.

ژنرال اسحاق بریک تاکید کرد: نیروهای ما آموزش ندیده اند و از اظهارنظرها مبنی بر اینکه نیروهای ما زبده و آموزش دیده اند، دست بردارید. ارتش ما روزانه تلفات می دهد.

از سوی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: بر اساس نظرسنجی به عمل آمده، ۴۰ درصد از اسرائیلی خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب پس از جنگ هستند.

این در حالی است که پیش از این نیز اسحاق بریک گفته بود: رهبران جنگ (بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت، هرتزی هالوی، بنی گانتس و گادی آیزنکوت) اسرائیل را به سمت یک فاجعه بزرگ رهبری می‌کنند. این‌ها همان مسؤولان شکست هفت اکتبر هستند و نقش بزرگی در شکست در مقابل حماس در جنگ غزه دارند. آن‌ها تصمیماتی می‌گیرند که به فروپاشی شهرک‌های شمال و جنوب، فروپاشی ارتش و اقتصاد و روابط با کشورهای جهان و مردم اسرائیل منجر می‌شود.

وی گفته بود: این‌هایی که مسؤول بزرگترین شکست و فاجعه از زمان تأسیس اسرائیل هستند چگونه می‌توانند کابینه جنگ را رهبری کنند. این‌ها باید از مدت‌ها پیش به دلیل غفلت و سهل انگاری در دادگاه‌ها محاکمه می‌شدند. کابینه جنگ اخیرا تصمیم گسترش جنگ رفح را گرفت درحالی تصمیمات قبلی این کابینه منجر به کشته شدن صدها سرباز و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شد. ارتش نیروهایش را مجددا وارد مناطقی کرد که قبلا از آنجا عقب نشینی کرده بود. اشغال مجدد این مناطق به حماس پایان نخواهد داد و تعداد کشته و مجروحان ارتش را افزایش خواهد داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha