۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85494740
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

رییس میراث فرهنگی: شاهرود ۱۳۶ اثر ثبت ملی دارد

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۹
کد خبر: 85494740
رییس میراث فرهنگی: شاهرود ۱۳۶ اثر ثبت ملی دارد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود با بیان اینکه این شهرستان ۱۳۶ اثر ثبت ملی دارد، گفت: مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی و خانه یغمایی‌ها ۲ اثر ثبتی در اختیار این اداره است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی نظری روز پنجشنبه در نشست خبری افزود: ۱۳۴ اثر ثبت ملی دیگر شاهرود در اختیار اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ سال گذشته ۱۰ فروشگاه عرضه صنایع دستی در شاهرود راه‌اندازی شده است، ادامه داد: ۱۸ فروشگاه عرضه صنایع دستی در استان سمنان مجوز فعالیت دارد.

این مسوول با اشاره به برگزاری ۲۰ نمایشگاه صنایع دستی در ۲ سال اخیر در شاهرود گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه‌ و جشنواره‌ها گسترش، ترویج و توسعه حوزه صنایع دستی است.

اعزام ۳۰ هنرمند و صنعت‌گر به نمایشگاه‌های صنایع دستی کشور

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود ابراز کرد: در ۲ سال اخیر ۳۰ صنعت‌گر و هنرمند شاخص شهرستان به نمایشگاه‌های صنایع دستی در همدان، یزد، سمنان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و همچنین نمایشگاه سراسری تهران و قم اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار مستندنگاری رشته‌های صنایع دستی شاهرود انجام شد، اظهار کرد: این طرح با هدف معرفی رشته‌های صنایع دستی، استادان و هنرمندان شهرستان در قالب کتابچه‌ای برنامه‌ریزی شد.

نظری از ثبت ۱۰ نشان ملی مهر اصالت صنایع دستی شاهرود طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: از ۶۰ نشان ملی مهر اصالت در استان سمنان ۲۲ نشان برای این شهرستان به ثبت رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود ادامه داد: نخستین مرکز نوآوری فرش و دست بافته‌های استان در این شهرستان راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه رویداد ملی صنایع خلاق و فرهنگی با حضور مسوولان استانی و کشور در شاهرود برگزار شد، افزود: این شهرستان سال گذشته میزبان نخستین رویداد صنایع خلاق و فرهنگی به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشارکت پارک علم و فناوری استان سمنان با هدف ارایه دستاوردهای صنعتگران و هنرمندان بود.

نظری با بیان اینکه توانمندسازی صنعت‌گران و هنرمندان صنایع دستی در دستور کار قرار دارد، گفت: دوره‌های آموزشی متنوع از جمله دست‌بافته‌ها، بازاریابی و فروش، مهر اصالت ملی، گلیم‌بافی، سفال و سرامیک و دوره‌های آموزش تخصصی ویژه زندانیان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود ادامه داد: برگزاری نمایشگاه در جشنواره‌های مختلف از جمله زاغ بور، نخل و خرما، سنجد و نمد طی ۲ سال اخیر در دستور کار قرار داشت.

به گزارش ایرنا، شهرستان شاهرود با توجه به اقلیم‌های متنوع و وجود هشت منطقه گردشگری مصوب هیات دولت، هشت روستای گردشگری، یک شهر نمونه گردشگری، جاذبه‌های تاریخی و عرفانی و طبیعی متعدد، طی سال پذیرای شمار زیادی از گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha