مردم کلاته خیج شاهرود در تولید دست بافته‌های سنتی شعار سال را محقق کردند

شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان به ظرفیت‌های فراوان در حوزه صنایع دستی از جمله بافندگی شهر کلاته خیج شاهرود اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم این شهر در امر تولید نمونه بارز تحقق شعار سال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین جشنواره تانه‌بافی شامگاه پنجشنبه به مناسبت هفته صنایع دستی و پاسداشت ثبت «شهر ملی دست بافته‌های سنتی» در شهرستان شاهرود با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود، احمد عجم نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ابوطالب جلالی فرماندار ویژه شاهرود، حجت الاسلام مهدی خوش کلام امام جمعه کلاته‌خیج، داوود میرباقری کارگردان سریال «سلمان فارسی» و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان در شهر کلاته خیج برگزار شد.

هاشمی در آیین نکوداشت ثبت«شهر ملی دست بافته‌های سنتی» کلاته خیج شاهرود گفت: تحقق شعار سال«جهش تولید با مشارکت مردم» در شهر کلاته خیج نمود پیدا کرده است.

فعالیت ۹۰۰ بافنده در کلاته‌خیج شاهرود

وی از تلاش دست اندرکاران جهت این ثبت ملی قدردانی کرد و افزود: بیش از ۹۰۰ بافنده و ۱۰۰واحد تولیدی البسه ورزشی در شهر کلاته خیج فعالیت دارند.

استاندار سمنان اظهار کرد: موضوع دست بافته‌های سنتی شهر کلاته‌خیج (تانه‌ بافی) با توجه به ظرفیت فراوان و ارزنده این شهر در حوزه صنایع دستی و بافندگی، با پیگیری‌های انجام شده، ثبت‌ ملی شد.

استاندار سمنان ضمن بازدید از ۱۵ غرفه این جشنواره و همچنین گفت و شنود با فعالان این حوزه، دستوراتی در راستای پرداخت تسهیلات و تقویت این بخش صادر کرد.

رویداد تانه‌بافی با مشارکت و همکاری اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود و مدیریت شهری شهر کلاته خیج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، با رأی نهایی نخستین جلسه از پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در یکم آذرماه ۱۴۰۰ شهر کلاته‌خیج به‌ عنوان «شهر ملی دست بافته‌های سنتی (تانه بافی)» ثبت و اعلام شد.

شهر کلاته خیج در بخش بسطام شهرستان شاهرود واقع شده است. بانوان این شهر در حوزه دست بافته‌های سنتی از جمله تانه‌بافی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha