استاندار: شرکت های دانش بنیان در توسعه کشاورزی لرستان بیشتر مشارکت کنند

خرم آباد_ایرنا_استاندار لرستان گفت: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توأم با بهره‌وری به عنوان یکی از مهمترین محورهای راهبردی مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید دنبال شود.

به گزارش ایرنا ابوطالب شفقت پنجشنبه شب در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی و باغ گیاه‌شناسی لرستان با اشاره به اینکه این مرکز یکی از پنج مزرعه چند منظوره جهاد کشاورزی استان است، افزود: گزارش‌های بیان شده از سوی محققان مرکز مطلوب ارزیابی می‌شود.

وی گفت: مراکز تحقیقاتی از اجزای مهم بخش نظام تحقیق و توسعه نوآوری و فناوری کشور محسوب می‌شوند و جایگاه مهمی در زمینه گسترش مرزهای دانش و فناوری و حل مشکلات علمی کشور دارند.

شفقت با تاکید بر اهمیت ترویج در توسعه پایدار کشاورزی گفت: مراکز خدمات و ترویج جهاد کشاورزی نقش موثری در کیفیت تولید محصولات دارند.

استاندار: شرکت های دانش بنیان در توسعه کشاورزی لرستان بیشتر مشارکت کنند

استاندار لرستان به اهمیت تنوع ارقام تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی لرستان اشاره و تاکید کرد: دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توأم با بهره‌وری به عنوان یکی از مهمترین محورهای راهبردی مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی باید دنبال شود.

شفقت با اشاره به اینکه کشاورزان نسبت به دانش‌بنیان کردن فعالیت خود جدیت داشته باشند، تاکید کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت مراکز پژوهشی و ترویجی علاوه بر افزایش بهره‌وری، امنیت غذایی را نیز به دنبال دارد.

استاندار لرستان همچنین در حاشیه بازدید از باغ گیاه شناسی خرم‌آباد با بیان اینکه در این مرکز با وجود سابقه کم خیلی خوب کار شده است افزود: در مراکز تحقیقاتی وجود واحد تجاری سازی بسیار مهم است، مردم باید در این مراکز آموزش داده شوند تا برای آنها انگیزه ایجاد شود.

وی به ظرفیت گیاهان دارویی هم اشاره کرد و افزود: در کشت و توسعه گیاهان دارویی زنجیره ارزش مهم است و نکته مهم دیگر ایجاد بازار مناسب، صنایع تبدیلی و بهره‌برداری است.
شفقت تاکید کرد: وجود مدیریت صنایع در کنار تیم تحقیقاتی  برای مدیریت زنجیره ارزش و اقتصادی سازی مهم است تا کارشان تجاری سازی شود.

وی گفت: شرایط برای بازدید مردم، کشاورزان، روستائیان، دانشجویان و دانشگاهیان از مراکز تحقیقاتی فراهم شود.

استاندار لرستان  در این بازدید بر راه اندازی دهکده فناوری و پژوهشکده استان هم تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha