طرح جامع زیرساخت‌های درمانی مازندران در مسیر تدوین

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران در بازدید از بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر گفت: طرح جامع زیرساخت های درمانی مازندران به زودی تهیه می‌شود که در این طرح چالش‌های بخش آموزش پزشکی همچنین مصوبه ساختِ بیمارستان جایگزین رامسر پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر با عمر ۷۰ سال، با چالش فرسودگی بنا و مستهلک شدن تجهیزاتِ درمانی دست‌به گریبان است و امکان ارایه خدمات مطلوب به بیماران را ندارد. این درحالی است که مصوبه ساختِ بیمارستان جایگزین برای این شهرستان از سال ۸۹ بدون تخصیص اعتبار بر زمین مانده است و تاکنون تکلیفی برای آن مشخص نشده است.
در این بین رامسر در شرایطی با ضعف زیرساخت‌های درمانی مواجه است که این شهرستان علاوه بر مردم منطقه و پذیرش بیماران شرق گیلان به مسافران پرتعدادی که به این شهر سفر می‌کنند خدمات درمانی ارایه می‌کند.

از سوی دیگر بیمارستان حاج علی‌رضا احمدنژاد در منطقه کتالم نیز که زمانی جزو زیرساخت‌های پر رفت و آمد درمانی منطقه بود با همین دلیل مشابه رو به تعطیلی است و خدمات درمانی آن طی سال‌های اخیر به حداقل کاهش یافته، تا مرز تعطیلی پیش رفته، اما هر بار به دلیل اعتراض و واکنش‌های مردم محلی از تعطیلی آن جلوگیری شده است.

طرح جامع زیرساخت‌های درمانی مازندران در مسیر تدوین

در همین پیوند، استاندار مازندران روز جمعه در حاشیه بازدید از بیمارستان رامسر با بیان این که مدت زمان زیادی از تصویب ساخت بیمارستان جایگزین رامسر گذشته است، افزود: در همین راستا مقرر شد که طرح جامع زیرساخت‌های آموزش پزشکی و بخش درمانی مازندران با حضور تمامی بیمارستان‌ها و مراکز جامع سلامت و دیگر نهادهای وابسته و نمایندگاه وزارت بهداشت برگزار و طرحی یکپارچه تدوین شود، در همین طرح مصوبه ساخت بیمارستان رامسر نیز به صورت جدی بررسی و پیگیری می‌شود.

یوسف نوری بیمارستان رامسر را به لحاظ شکل ظاهری معماری زیبا و چشم‌نواز توصیف و اضافه کرد: معتقدم چنانچه این بیمارستان هم امکان مقاوم‌سازی داشته باشد ظرفیت مناسبی برای خدمات‌دهی به بیماران محسوب می‌شود. ضمن اینکه در طرح جامع میبایست دلایل عدم اجرای مصوبه نیز بررسی شود.

وی ادامه داد : همچنین رایزنی‌هایی با معاون وزیر کشور انجام شد تا به صورت حضوری از این بیمارستان بازدید کنند تا موانع احداث بیمارستان را از نزدیک بررسی کنتد.

رامسر به عنوان گردشگر پذیرتربن شهر استان سالانه پذیرایی حدود ۲۰ میلیون مسافر است. از سوی دیگر بیمارستان امام سجاد (ع) رامسر یکی از سه بیمارستان استان مازندران است که مجوز پذیرش گردشگر بیمار خارجی را هم دارد. این درحالی است که در نبود زیرساخت درمانی مجهز چنین فضایی به عنوان مقصد درمانی مورد توجه بیماران خارجی قرار نمی‌گیرد، به همین دلیل نیاز است که برای تکمیل زنجیره گردشگری سلامت این شهر اعتبار لازم برای ساخت بیمارستان جایگزین مورد توجه قرار گیرد.

طرح جامع زیرساخت‌های درمانی مازندران در مسیر تدوین

بر اساس آخرین آمار سرشماری نفوس مسکن جمعیت شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر واقع در غرب مازندران یک میلیون نفر است درحالی که این مناطق در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال به علت برخورداری از مناظر بی بدیل طبیعی پذیرای ۱۵ میلیون نفر مسافر، گردشگر داخلی و خارجی است.
استان مازندران از ۲۳ بیمارستان دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در قالب ۲ هزار و ۸۲۵ تخت با ضریب اشغال حدود ۷۹ درصد، ۴۰۰ تخت بیمارستانی خصوصی با ضریب اشغال حدود ۶۵ درصد، ۴۵۰ تخت بیمارستان های تامین اجتماعی با ضریب اشغال حدود ۷۰ درصد برخوردار است.
از مجموع بیمارستان های دولتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ودرمانی حدود هفت باب درقالب ۶۹۰ تخت در شهرستان های غرب مازندران فعالیت دارد که با توجه به جمعیت ثابت و جمعیت متغیری که دراین مناطق در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال حضور دارند این امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی پاسخگو نیست.

یکی از گلایه های مهم اهالی غرب مازندران این است که این شهرستان ها با امکانات و زیرساخت های محلی که برای َآن سرانه تعریف شده هم اکنون به میلیون ها مسافر و گردشگر از سراسر کشور خدمات ملی می دهد بنابراین تاکید دارند که مسوولان برای ارتقای زیرساخت های منطقه از جمله مراکز بهداشتی و درمانی تلاش مضاعف داشته باشند.

استاندار مازندران در دومین روز سفر شهرستانی به غرب مازندران از تعدادی از طرح های عمرانی منطقه بازدید کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha