۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85495701
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل سد "میمه" دهلران

۱۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبر: 85495701
اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل سد "میمه" دهلران

ایلام - ایرنا- سد "میمه دهلران" از طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی پایین بود که با پیگیری‌های انجام شده در ردیف طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم در ایلام قرار گرفت و با تزریق اعتبارات مناسب، امروز از پیشرفت قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توسعه زیرساخت‌های صنعت آب، توسعه راه‌ها و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد با هدف رونق اقتصاد و اشتغال از اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در استان مرزی ایلام است که شکوفایی و توسعه همه جانبه را برای مردم این خطه از کشور رقم خواهد زد.

اجرای پروژه‌های مختلف استان مرزی ایلام در حالی رقم خورده که تحریم‌های ظالمانه، تورم را بر اقتصاد کشور تحمیل کرده است و دولت چاره‌ای نداشت تا برای فرار از سیطره خشکسالی چاره اندیشی کند و تکمیل سدهای نیمه کاره و ذخیره آب و در نهایت مصرف برای زمین‌های کشاورزی پایاب از جمله این فعالیت‌های کاربردی محسوب می‌شود.

عملیات اجرایی پروژه سد مخزنی میمه سال ۸۹ با هدف تأمین آب اراضی کشاورزی بخش مرکزی دهلران شروع شد، این پروژه در مقاطعی به دلیل مشکلات فنی و اعتباری به‌ نوعی تعطیل بود، اما با آغاز کار دولت سیزدهم این پروژه با توجه دولت سیزدهم به‌عنوان یک پروژه اولویت‌دار مطرح و در سه سال گذشته اعتبارات مناسبی به این پروژه تزریق شد.

سد میمه دهلران با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است

اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل سد "میمه" دهلران

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه سد میمه دهلران با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، گفت: این سد نقش موثری در تحول کشاورزی بخش مرکزی در این شهرستان خواهد داشت.

"محمد سبحان حسنی" با قدردانی از زحمات مدیران شهرستان و تلاش شبانه‌روزی مدیر آب منطقه‌ای و شرکت جنرال مکانیک، اظهار کرد: تلاش‌ها و فعالیت شرکت جنرال مکانیک برای بهره‌برداری هر چه سریعتر سد میمه و آبگیری آن در سال جاری قابل تقدیر است.

وی به پیشرفت فیزیکی این سد اشاره کرد و افزود: پروژه هدایت و ساماندهی چشمه‌های آبگرم دهلران، نیز از مطالبات مردم و مسئولان این شهرستان بود که با پیگیری‌های استاندار ایلام و تامین اعتبار، امروز پروژه خط انتقال آن، بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تخصیص ۱۹ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد میمه در دولت سیزدهم

فرماندار دهلران از تخصیص ۱۹ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای تکمیل سد میمه در این شهرستان خبر داد و گفت: این پروژه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب در دست اقدام است.

"لطیف صادقی" بیان کرد: یکی از خواسته‌های مردم شهرستان تسریع در تکمیل سد مخزنی میمه است چراکه با تکمیل آن بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه آبی می شوند.

وی تاکید کرد: با اقداماتی که در حوزه‌های مختلف آب، خاک، کشاورزی، نفت و گاز در شهرستان دهلران اتفاق افتاده این شهرستان روی ریل توسعه قرار گرفته است.

سد مخزنی میمه امسال آبگیری می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام نیز در این خصوص، اظهار کرد: عملیات اجرایی سد مخزنی میمه در شهرستان مرزی دهلران با فعالیت حداکثری در دست اجرا است.

"صادق علیمرادی" افزود: سد میمه، از نوع خاکی با هسته رسی و طول تاج یک هزار و ۳۵۰ متر است که آب مورد نیاز ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی دشت دهلران را تامین خواهد کرد.

وی یادآور شد: این سد علاوه بر جلوگیری از خسارت ناشی از سیلاب‌های مخرب، ۶۰ میلیون مترمکعب آب در سال برای مصارف کشاورزی ایجاد خواهد شد.

علیمرادی بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی اعتباری معادل هفت هزار و ۶۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه ماهانه نزدیک به ۵۵۰ هزار مترمکعب عملیات خاکریزی و سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب بتن‌ریزی در این پروژه انجام می‌شود، گفت: این پروژه اشتغال ۶۱۶ نفر در ماه به طور مستقیم را به دنبال دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام بیان کرد: برابر برنامه‌ریزی انجام شده سد میمه در سال۱۴۰۳ آبگیری خواهد شد.

دولت سیزدهم به عهد خود برای تکمیل سد میمه دهلران پایبند است

اهتمام دولت سیزدهم در تکمیل سد "میمه" دهلران

مسئولان زیادی زمان آغاز عملیات اجرایی سد میمه دهلران از آن بازدید کردند و همچنان چشم‌انتظار تخصیص اعتبارات ویژه برای بهره‌برداری است.

با این حال، بازدیدها و اقدامات انجام شده برای تکمیل سد میمه در دولت سیزدهم متفاوت‌ و کم سابقه‌تر نسبت به دولت‌های قبل بوده است.

بازدید اخیر رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب از سد مخزنی میمه دهلران و تاکید وی بر اینکه دولت سیزدهم به عهد خود برای تکمیل سد میمه پایبند است، امیدها را برای افتتاح این پروژه بزرگ و حیاتی در بین مردمان و مسئولان 2 چندان کرد.

رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزی غرب و نماینده وزیر نیرو به همراه "صادق علیمرادی" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام از سد مخزنی میمه بازدید و در جریان عملیات ساخت و درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت.

در این بازدید، "شاهپور رجایی" ضمن قدردانی از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای استان، روند اجرای سد مخزنی میمه را مثبت ارزیابی و بر حمایت وزارت نیرو در تکمیل این پروژه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سراب میمه از بخش‌های تابعه شهرستان دهلران به مرکزیت شهر میمه در ۱۲۰ کیلومتری شهر دهلران و ۸۰ کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha