۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85496185
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نیاز تپه نورالشهدا مینودشت به امکانات رفاهی+ فیلم

گنبدکاووس- ایرنا- تپه نورالشهدا مینودشت از ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ مفتخر به میزبانی ابدی از سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس است اما به گفته برخی اهالی شهر، این مکان معنوی به امکانات اولیه نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان مینودشتی معتقدند: تامین حداقل امکانات رفاهی مانند آب آشامیدنی، برق و روشنایی محوطه و سرویس بهداشتی برای این مکان ضروری است‌.

یکی از بانوان مینودشتی که مشغول پهن کردن موکت برای اتراق چند ساعته در تپه نورالشهدا است به خبرنگار ایرنا گفت: مزار این شهدای گمنام ارزش و جایگاه ویژه‌ای نزد مردم دارد و مسئولان باید امکانات خدماتی و رفاهی مورد نیاز شهروندان را فراهم کنند.

نیاز تپه نورالشهدا مینودشت به امکانات رفاهی+ فیلم
سمیه قره‌جانلو افزود: از زمان خاکسپاری سه شهید گمنام در تپه نورالشهداء مینودشت، هر هفته بر مزار این شهدا حاضر می‌شوم و در بیشتر برنامه‌های فرهنگی و مردمی که در این مکان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنم.

وی با اشاره به نبود آب آشامیدنی در این مکان اضافه کرد: با فرزندان خردسالم در مراسم‌های فرهنگی و مذهبی تپه نورالشهداء شرکت می‌کنم و مجبورم آب از خانه بیاورم و یا برای تهیه آن به شهر برگردم.

قره جانلو اظهار کرد: مسئولان متولی در ۱۱ گذشته فقط نسبت به محوطه‌سازی و نصب پرچم اقدام کردند اما تامین نیازهای اولیه مانند آب آشامیدنی برای این مکان ضروری‌تر است.

یک شهروند دیگر هم که در کنار مزار شهدای گمنام مینودشت مشغول راز و نیاز است، گفت: شهروندان مینودشتی تپه نورالشهدا را مایه برکت این شهر می‌دانند.

علی اکبر رشیدیان افزود: در طول هفته شهروندان زیادی برای زیارت مزار شهدای گمنام به این مکان می‌آیند و مجبورند زیر آفتاب یا در سرما بمانند.

رشیدیان، احداث مکانی مسقف برای زائران در تپه نورالشهداء را ضروری دانست و افزود: از این مکان می‌توان برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی استفاده کرد که لازمه آن ایجاد امکانات مورد نیاز از سوی مسئولان است.

نیاز تپه نورالشهدا مینودشت به امکانات رفاهی+ فیلم
یکی از جوانان مینودشتی که همراه با دوستانش به تپه نورالشهداء آمده بود به خبرنگار ایرنا گفت: جاده منتهی به مزار شهدای گمنام فاقد برق و روشنایی است و خانواده‌ها رغبت نمی‌کنند موقع تاریکی هوا و شب‌ها به این امکان بیایند.

علی ممشلی افزود: نبود آب آشامیدنی از دیگر مشکلات تپه نورالشهداء مینودشت است که خانواده‌ها مجبورند وقتی به این مکان می‌آیند با خود ظرف آب بیاورند.

وی با اشاره به آسفالت نبودن بخشی از مسیر تپه نورالشهداء، اضافه کرد: به همین علت تاکسی‌ها مسافران خود را در ابتدای جاده خاکی پیاده می‌کنند و خانواده ها مجبورند وسایل همراه خود را به دست گرفته و بقیه مسیر را پیاده طی کنند.

یکی از فعالان فرهنگی مینودشت هم گفت: از حدود ۱۱ سال پیش که این سه شهید میهمان شهر ما شدند تلاش کردیم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی هفتگی در مناسبت‌های گوناگون بخشی از غربت شهدا را کاهش دهیم.

منصوره بشارت‌نیا یادآور شد: از زمان خاکسپاری شهدای گمنام در تپه نورالشهداء مینودشت، فعالان فرهنگی شهرستان پیگیر تامین زیرساخت‌های مورد نیاز و فراهم کردن امکانات رفاهی بودند اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسید.

وی بابیان اینکه امنیت و آرامش فعلی ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است، اضافه کرد: نبود امکانات رفاهی اولیه مانند روشنایی مسیر، آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی در مکانی که مزار شهداست، قابل قبول نیست.

زینب سرایلو یکی از جوانان دهه هشتادی مینودشت هم به خبرنگار ایرنا از مسئولان خواست کمبودهای رفاهی تپه نورالشهداء را برطرف کنند تا نوجوانان و جوانان بیشتری در برنامه‌های فرهنگی در این مکان شرکت کنند.

دبیر و جانشین رئیس هیات امنای شهدای گمنام مینودشت نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا بیان کرد: یکی از نیکوکاران این شهرستان هزینه احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی در این مکان را تقبل کرده است که بزودی ساخت آن آغاز خواهد شد.

سیدمحمود حسینی افزود: با پیگیری فرماندار مینودشت، قرار است طرح آبرسانی به تپه نورالشهدا از سوی اداره آب و فاضلاب این شهرستان اجرا شود.

به گفته وی، احداث حسینیه، ایجاد فضای سبز، جدول بندی و آسفالت مسیر این مکان هم در حال پیگیری است.

حسینی بابیان اینکه هنوز وضعیت تملک زمین تپه نورالشهداء که قرار بود از سوی مالک وقف شود، مشخص نشده است، اضافه کرد: با مشخص شدن وضعیت زمین، طرح جامعی برای تامین زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز تهیه خواهد شد.

شهر مینودشت افزون بر ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha