۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85496831
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

برنامه‌های بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در همدان اعلام شد

همدان- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: آیین گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد همزمان با سراسر کشور در همدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحمدحسن فاضلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آیین سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل با عزاداری و دسته روی مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین شهر همدان همراه با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا تقوی مشاور رییس جمهور ساعت ۱۰ صبح روز دوشنبه ۱۴ خردادماه در مسجد جامع شهر همدان پیش بینی شده است.

وی خاستگاه اصلی تحولات سیاسی انقلاب اسلامی را حوزه های علمیه دانست و افزود: آیین محوری پاسداشت یاد و خاطره قیام خونین ۱۵ خرداد صبح روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح در حوزه علمیه شهر همدان با سخنرانی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان برپا می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: آیین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت ۱۵ خردادماه در سطح مساجد، بقاع متبرکه و تکایای سایر شهرهای استان همدان نیز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فاضلیان از برپایی ویژه برنامه "درس هایی از مکتب امام روح الله (ره)" خبر داد و افزود: همزمان با سی پنجمین سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب بازخوانی خدمات راهبردی شهید والا مقام سید ابراهیم رئیسی در هزار مسجد و حسینیه سراسر استان همدان در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که آیین های بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد در همه بخش ها، روستاها و شهرهای استان همدان به صورت خودجوش در مساجد، حسینیه ها و تکایا برگزار می شود گفت: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ از حوادث پایه ای انقلاب اسلامی و نقطه عطفی در تاریخ ایران است که باید ارزش و اهمیت آن به عنوان میراث به نسل بعدی منتقل شود.

وی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی مرتبط با سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با محوریت جوانان و نوجوانان و آشنایی این نسل با سیره و سلوک معمار کبیر انقلاب برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: معمار کبیر انقلاب سرچشمه نهضت اسلامی است و همه ما وظیفه داریم با حضور منسجم در آیین های گرامیداشت یاد او، ادای دین کنیم.

حجت الاسلام فاضلیان، همچنین از اعزام کاروان دوستداران و علاقه‌مندان به نظام و انقلاب اسلامی استان با هم افزایی دستگاه های اجرایی در استان و با همکاری سپاه پاسداران برای شرکت در سی و پنجمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی خبر داد.

وی امام خمینی (ره) را احیاکننده اسلام در قرن معاصر و صادر کننده اندیشه آزادیخواهی دینی به جهان دانست و اظهار کرد: هیات بسیجیان در سالروز ارتحال امام راحل در سطح شهر همدان به اقامه عزاداری خواهند پرداخت.

وی، برپایی نمایشگاه هایی از تصاویر امام خمینی(ره) و دستاوردهای نظام در نقاط مختلف استان همدان و محل های اقامه نماز جمعه، برگزاری حلقه های صالحین در پایگاه های مقاومت بسیج، کرسی های هم اندیشی با محوریت تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و نقش ولایت فقیه در استمرار حرکت و پیشرفت نظام اسلامی را از دیگر برنامه های بزرگداشت این ایام برشمرد.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم، ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha