۱۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85497327
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حضور بیش از ۹ هزار زائر از جنوب شرق استان تهران در مراسم ارتحال امام(ره)

ورامین- ایرنا- رئیس شورای هماهنگی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۹ هزار زائر از جنوب شرق استان تهران در مراسم ارتحال امام(ره) شرکت می کنند گفت: امام خمینی(ره) رهبر الهی با هدف خدایی بودند که با این خصلت های بزرگ، مردم به ایشان لبیک گفتند و همراه شدند.

حجت الاسلام سید محسن‌ محمودی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به خصایص الگویی بنیانگدار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امام خمینی(ره) رهبر الهی با هدف خدایی بودند که با این خصلت های بزرگ، مردمبه ایشان لبیک گفتند و همراه شدند.

حضور بیش از ۹ هزار زائر از جنوب شرق استان تهران در مراسم ارتحال امام(ره)

وی در ادامه افزود: مردمی بودن، حمایت از مظلومان جهان و ایستادن در مقابل ظلم و جور و استکبار امام راحل امروز به یک حرکت جهانی تبدیل شده است. توجه به مظلومین جهان و حمایت از آزادی خواهان و نگاه به رفع نیازهای محرومین و مستضعفین از جمله خصایص بارز ایشان بود که کمیته امداد یکی از میراث تفکری امام راحل است که اکنون به مردم خدمت می کند.

رییس شورای هماهنگی استان تهران در ادامه به ارادت بی پایان مردم به امام راحل تصریح کرد: این خصوصیات ایشان که آن را در وجود مبارک رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) می بینیم باعث ماندگار محبوبیت ایشان در ایران و جهان شده و باعث صادرشدن آن حتی در دل استکبار جهانی شد و اکنون با وجود گذشت سالها از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور پرشورتر مردم در روز ۱۴خردادماه و تجدید عهد و پیمان با امام راحل و شهدا هستیم.

از ورامین نیز ۳۰۰ هزار نفر تاکنون بصورت کاروانی اعلام حضور کردند که این تعداد بیشتر خواهد شد و تعداد زیادی از مردم ورامین با وسایل نقلیه خود به حرم مطهر مشرف می شوند که آماری از آن نداریم.

حضور بیش از ۹ هزار زائر از جنوب شرق استان تهران در مراسم ارتحال امام(ره)

حجت الاسلام محمد عبدالرحیمی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قرچک ضمن تسلیت شهادت شهدای خدمت و در راس آنها شهید جمهور آیت الله رئیسی و فرا رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به ملت شریف ایران اظهار داشت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عالمی بزرگ در عرصه بین الملل، ساده زیست، دشمن شناس و استکبار ستیز بود که تا آخرین ثانیه های عمر خود در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و میراث گرانبهای جمهوری اسلامی ایران را برای آزادی خواهان جهان را به یادگار گذاشت.

وی با اشاره به دیگر ویژگی های بارز امام‌خمینی(ره) بیان کرد: اخلاص، تقوا و مخالف رانت خواری و دستگیری از مستمندان و ایتام و مبارزه با اشرافی گری نیز از دیگر ویژگی های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود که باید از آنها درس و الگو بگیریم.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قرچک افزود: این ویژگی های ایشان باعث شد تا محبت شان در قلوب مومنین ماندگار شود، باتوجه به درخواست های مکرر مردم برای حضور در حرم امام راحل در روز ۱۴ خرداد، هماهنگی های لازم شهرستانی صورت گرفته و ۲هزار و پانصد نفر برای حضور در مراسم ارتحال ثبت نام کردند.

۲۵۰۰نفر زائر پاکدشتی در مراسم ارتحال شرکت می کنند

حضور بیش از ۹ هزار زائر از جنوب شرق استان تهران در مراسم ارتحال امام(ره)

فاضل کارخانه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تسلیت فرار رسیدن ایام ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین شهادت شهدای خدمت در راس آنها شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رییسی اظهارکرد: امام خمینی (ره) شخصیتی است که با یک عمر مجاهدت خستگی ناپذیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر مبنای اسلام ناب محمدی (ص) بنیان نهاد و به عنوان الگو به جهانیان معرفی کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: چهاردهم خرداد سالروز وصال عاشق بی قرار به معبودش و روز وداع ملتی با مقتدای خویش و پاکمردی از بیشه عدالت و ایمان و آزادمردی بی مانند در جهان معاصر است .

فرماندار پاکدشت عنوان کرد: رهنمودها و سیره عملی امام خمینی (ره) در هر برهه زمانی کارآمد و بدون شک بهترین روشنگر راه آینده است و امروز شاهد آن هستیم که بیش از پیش آوازه انقلاب شکوهمند اسلامی در جهان طنین انداز شده و آرمان‌های والای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با عبور از مرزهای جغرافیایی به عمق دل‌های سایر آزادیخواهان جهان نفوذ کرده و به ثمر نشسته است.

کارخانه در پایان با اشاره به اشتیاق زائران پاکدشتی برای عرض ارادت به بنیانگدار جمهوری اسلامی و تحدید عهد و پیمان با رهبر عزیز انقلاب امام خامنه ای(حفظه الله) خاطرنشان کرد: از شهرستان پاکدشت تاکنون ۲هزار و پانصد نفر برای شرکت در مراسم‌ثبت نام کردند که در راستای رفاه حال این زائران حرم امام راحل ۶۵ اتوبوس هماهنگ شده که از نقاط مختلف شهرستان، مسافران و زائران عزیز را تا حرم و بعداز اتمام مراسم به پاکدشت به سلامت بازگردانند.

۱۵۰۰ زائر پیشوایی به حرم مطهر امام راحل اعزام می‌شوند

حضور بیش از ۹ هزار زائر از جنوب شرق استان تهران در مراسم ارتحال امام(ره)

سرگرد پاسدار ابوالفضل خیراندیش فرمانده سپاه شهرستان پیشوا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقبال پرشور مردم برای شرکت در مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در روز ۱۴ خردادماه و بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری، امام خامنه ای(حفظه الله) اظهارداشت: طی برنامه‌ریزی‌ها در حوزه‌های مختلف و با سازماندهی حوزه‌های مقاومت بسیج و مساجد، امسال ۱۵۰۰ نفر از زائران پیشوایی در قالب کاروان‌هایی به مراسم حرم مطهر امام راحل اعزام خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: در ۱۴ خردادماه روز رحلت و ۱۵ خرداد روز بزرگداشت شهدای گرانقدر قیام سال ۱۳۴۲ که در سراسر کشور عزای عمومی است، برنامه‌های متعددی اجرا خواهد شد و امیدواریم بتوانیم به اهداف اصلی خود که بزرگداشت این قیام و تبیین اندیشه‌های امام عزیزمان است برسیم.

اختصاص ۴۵ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زائران قرچکی

خلیل شعبانی مسئول حمل و نقل شهرداری قرچک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نیز با اشاره به اختصاص چند دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران حرم مطهر امام راحل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و به‌منظور اعزام زائران شهرستان قرچک به مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) ۴۵ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به زائرین فعالیت می کنند.

وی افزود: این اتوبوس‌ها زائران را از ۴ نقطه شامل مسجد جامع، میدان نون و القلم حوزه خندق، خیابان یاس سفید حوزه امام حسین (ع) و زیباشهر خیابان ولیعصر پشت استخر ولیعصر حوزه امام حسن مجتبی(ع) از ساعت ۶ صبح روز چهاردهم خرداد اعزام می‌نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha