اندیشه امام راحل چراغ راه امت است ؛ ایام ۱۵ خرداد نقطه عطف آغاز انقلاب اسلامی

زاهدان - ایرنا - چهاردهم و پانزدهم خردادماه یادآور ۲ حادثه بزرگ و فراموش نشدنی حول شخصیتی بی بدیل و اثرگذار در تاریخ ایران اسلامی «امام خمینی» بوده، اندیشه‌ای که چراغ راه امت است و هیچگاه فراموش نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخ بشری که تحولات شگرف و غافلگیر کننده‌ای را فراتر از جغرافیای ایران رقم زد، در جای جای عالم با نام معمار کبیر و حکیم خود امام خمینی (ره) عجین و با آرمان های منحصربفرد خود شناخته شود.

۱۴ و ۱۵ خرداد هر سال یادآور بزرگ مردی الهی و مبارزی خستگی‌ناپذیر است که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را به عنوان تحول عظیم و رویداد قرن به مدد الهی با تکیه بر اسلام ناب محمدی(ص) و پشتیبانی ملت همیشه در صحنه ایران و بر پایه استقلال و آزادی بنا نهاد و طومار استبداد شاهنشاهی را در هم پیچید.

با گذشت ۳۵ سال از رحلت جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی که این نظام مقدس را بر مبنای اسلام ناب محمدی بنیان نهادند، همواره در جهانی که ظلم و بی عدالتی آن را فراگرفته بویژه ایران اسلامی که هر لحظه مورد تهدید و هجمه‌های دشمنان قرار دارد، آموزه‌های امام خمینی (ره) راهگشاست هرچند با وجود فقدان امام راحل، تداوم اندیشه و آرمان‌های ناب ایشان، برافراشتن پرچم عدالت در برابر ظلم و بی عدالتی با ایمان و اعتقاد راسخ به برکت وجود نایب بر حق ایشان رهبر معظم انقلاب محقق شد و همواره تبیین ابعاد شخصیت امام راحل و سیره عملی ایشان به عنوان ضرورت برای جامعه امروز بویژه نسل جوان در جهت پایبند بودن به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و مبارزه با ظالمان و مستکبران جهان است.

اکنون بیش از نیم قرن از قیام خونین ۱۵ خرداد به عنوان برگ زرینی در کارنامه انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسیده؛ قیامی که سرآغاز تحولات بسیاری شد به طوری که از آن قیام الهی و تاریخی تاکنون و با سپری کردن سال‌های پر فرازو نشیب، ملت عزیز و شهید پرور ایران اسلامی در راستای استمرار آرمان های بلند امام عظیم الشان خمینی کبیر رحمه الله علیه و با پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب مصمم تر از قبل در برابر متجاوزان و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار ایستاده و لحظه‌ای کوتاهی نخواهند کرد و بر پیمان وثیق خود با امام راحل خواهند ماند.

اندیشه امام راحل چراغ راه امت است ؛ ایام ۱۵ خرداد نقطه عطف آغاز انقلاب اسلامی

اندیشه و سیره امام راحل فراموش شدنی نیست

امام جمعه اهل سنت میرجاوه ضمن تسلیت ایام به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: اندیشه و سیره امام چراغ راه مسلمانان بوده، هیچگاه فراموش شدنی نیست و تا ابد زنده خواهد ماند.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد نقطه عطف در تاریخ انقلاب بوده، تداوم این نهضت برگرفته از رهبری دایانه امامین انقلاب و الگوی آزادی خواهان جهان است.

وی افزود: امام راحل شخصیت برجسته و حامی محرومان و مستضعفان عالم بود، در مکتب و شاگردانی همچون شهید سلیمانی و شهید رئیسی پرورش یافتند که اقتدار، عظمت و امنیت را نه تنها برای ایران بلکه تمام جهان اسلام به ارمغان آوردند.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه اظهار کرد: وحدت، اقتدار، امنیت و آسایش امروز مرهون زحمات امامین انقلاب است و قیام ۱۵ خرداد روز مبارزه با استکبار جهانی سکوی پرشی بوده که امام راحل توانست آن را بنای انقلاب قرار دهد؛ بنابراین یاد و خاطره امام خمینی(ره) هیچگاه از یادها فراموش نخواهد شد.

وی گفت: باید در این برهه که انتخابات چهاردهمین دوره از ریاست جمهوری را پیش رو داریم با ولایتمداری و انتخابی دقیق فردی را انتخاب کنیم که تداوم دهنده راه و مسیر سیدالشهدای خدمت آیت الله رئیسی باشد و ما بتوانیم با حضور گسترده خود برگ زرین و درخشان دیگری در کارنامه انقلاب ثبت کنیم.

اندیشه امام راحل چراغ راه امت است ؛ ایام ۱۵ خرداد نقطه عطف آغاز انقلاب اسلامی

۱۵ خرداد عزیمت‌گاه بیداری اسلامی در جهان است

یکی از سران طوایف سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، افزود: در چنین روزی ابرمرد تاریخ به خدا پیوست؛ اما اندیشه و اصول او همواره در بطن جامعه جاری، ساری و راهگشای مشکلات است.

سردار محمد شاهوزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گام اول انقلاب را مدیون رهبری امام راحل و پس از آن تداوم این مسیر با رهبری دایانه امام خامنه‌ای هستیم، ادامه داد: امروز ایران اسلامی با وجود تمامی تهدیدها و تحریم‌ها در عرصه‌های مختلف حرف‌ها برای گفتن دارد و این امر محقق نمی‌شد مگر با وجود پربرکت امامین انقلاب که سیره و منش آنها تا ابد زنده و پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم همیشه پشتیبان ولایت فقیه هستند، گفت: پایبندی به ارزش‌های مبنایی و اساسی اسلام، بیداری و هوشیاری در دشمن‌شناسی و حفظ اتحاد و یکپارچگی ملی که حقیقت اندیشه‌های امام خمینی (ره) است.

این سرطایفه با بیان اینکه اندیشه‌های امام راحل (ره) فراموش شدنی نیست، تاکید کرد: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ عزیمت‌گاه بیداری اسلامی در جهان و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بوده که بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جایگاه و اهمیت آن همانند عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است.

وی با تأکید بر این مطلب که مکتب امام خمینی (ره) فراموش‌شدنی نیست، اظهار کرد: اگر چه دشمنان و ایادی استکبار به دنبال کم‌رنگ کردن آرمان‌ها و دستاوردهای امام راحل هستند؛ اما ما وظیفه داریم حقایق را برای نسل جوان بازگو کنیم چراکه، ایستادگی امام راحل در برابر قدرت‌های استبدادی، کشور باثبات، مقتدر، مستقل و پیروز کرد.

شاهوزهی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد ریشه در فرهنگ حسینی و عاشورا دارد، ادامه داد: باید با پاسداری از آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی و خون پاک شهیدان تحت لوای فرامین مرهبر معظم انقلاب در راستای اعتلا و سرافرازی ایران اسلامی بیش ازپیش تلاش کنیم.‏

وی اظهار کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره از رئیس جمهوری در هشت تیر ماه جاری علاوه بر اینکه امنیت و اقتدار کشور را بیش از ‏پیش کرده و نظام را بیمه می‌کند مشتی محکم بر دهان یاوه گویان استکبار جهانی خواهد زد که چشم بر این نظام و انقلاب دارند.‏

این سرطایفه خاطر نشان کرد: مکتب امام راحل فراموش نشدنی است و همه با هم پای صندوق های رای حاضر خواهیم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha