«یادگار ماندگار ابراهیم» در تربت‌ حیدریه

تربت‌ حیدریه- ایرنا- شهید جمهور آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی سکاندار دولت سیزدهم در طول مدت کوتاه ریاست‌ جمهوی خود، دستاوردهای مهم و ارزشمندی در شهرستان تربت‌ حیدریه برجای گذاشته است که برای‌ همیشه در خاطر مردم این منطقه خواهد ماند.

به گزارش ایرنا،‌ سیاهه عملکرد برخی دستگاه‌های تربت‌ حیدریه در این بازه سه ساله نشان از توجه دولت سیزدهم به ابعاد مختلف توسعه این منطقه در ناحیه میانی جنوب خراسان رضوی دارد.

«یادگار ماندگار ابراهیم» در تربت‌ حیدریه

یادگار ابراهیم در حوزه دانشگاه دولتی

رییس دانشگاه تربت‌ حیدریه با بیان اینکه برای نخستین بار اعتبارات خاصی با نام بودجه‌ سفر برای این دانشگاه تخصیص یافته است، گفت: در سفر استانی هیات دولت به استان خراسان رضوی مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه تربت‌ حیدریه اختصاص یافت که این رقم جدای از بودجه جاری و عمرانی است.

عباس خاشعی‌سیوکی افزود: بودجه عمرانی دانشگاه هم از ۱۲ میلیارد ریال به ۱۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: در حوزه عمرانی مسجد دانشگاه به بهره‌برداری رسید، غذاخوری و طبقه نخست اداری آن نیز بهره‌برداری شد و با توجه به سیاست دولت مبنی بر طرح جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه متاهلان آغاز شد که اکنون مرحله سفت کاری سه طبقه‌اش به اتمام رسیده‌ است.

خاشعی‌سیوکی افزود: در بخش آزمایشگاهی مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای خرید و تجهیز آزمایشگاه اختصاص پیدا کرد که ما این رقم به پژوهشکده زعفران اختصاص یافت و تجهیزات دارای فناوری بالایی خریداری شد.

رییس دانشگاه تربت‌ حیدریه به اقدامات حوزه آموزش و اجرای طرح تحول و هدایت دانشگاه به سمت دانشگاه‌های تحول‌ساز اشاره کرد و گفت:‌ ایجاد دانشکده‌های علوم و فناوری‌های نیازمحور از دیگر اقدامات انجام شده بوده است که بر اساس نیاز منطقه صورت گرفته است.

خاشعی سیوکی اضافه کرد: در حوزه دانشجویی نیز پنج درصد بودجه دانشگاه به طرح‌های فرهنگی اختصاص یافت.

وی با اشاره به سه برابر شدن بودجه جاری دانشگاه که در دولت سیزدهم از ۳۱۰ میلیارد ریال به ۹۲۰ میلیارد افزایش یافته است، گفت: فضای آموزشی دانشگاه نیز از رقم ۲۰ هزار مترمربع در ابتدای آغاز به کار دولت، به ۲۵ هزار مترمربع رسیده است.

«یادگار ماندگار ابراهیم» در تربت‌ حیدریه

حوزه راهداری

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت‌حیدریه گفت: با هدف تحقق عدالت در حوزه راه و بهره‌مندی مردم بخش‌های کمتر برخوردار، حدود ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال ظرف سه سال اخیر در این حوزه هزینه شده که در نوع خود کم‌نظیر است.

علی‌اصغر کرباسی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با این میزان اعتبار آسفالت ۱۴۳ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی تجدید شد.

وی در تبیین اقدامات صورت گرفته افزود: بهسازی و تعریض ورودی تربت‌حیدریه از سمت مشهد و گناباد به طول ۷.۵ کیلومتر، بهسازی محور سرهنگ - حصار یزدان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه امیرآباد، شیله - گشاد، کوهی، تجرود، غنچی، پاگدار، حصارجلال، زرکک و انجام روکش آسفالت راههای تربت‌حیدریه - بایگ، بایگ - حصار، شور حصار- نوری، نوری - سربالا، نسر- قشرباط، نسر- قلعه‌نو انجام شد.

کرباسی گفت: اجرای آسفالت مسیر رباط سنگ - اسدآباد، کدکن - تلخ‌بخش، اسفیز- دافی، نوغاب، سرکاریز، بُرس، رودخانه و همچنین ورودی سیوکی و سُنگل‌آباد، تقاطع عریان و فُدرد از دیگر اقدامات این اداره در بخش ساخت راه ها بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه ایمنی راهها نیز اقداماتی شامل رفع نقاط پرتگاهی، نصب تابلو و علائم، ایجاد روشنایی، خط‌کشی راه ها، ساخت پل؛ لکه گیری راهها، اجرای شیب شیروانی، تعویض، مرمت و نصب حفاظ راه از فعالیت‌های بخش راهداری بوده است که با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر دالان شمال به جنوب و شرق به غرب انجام شده است.

«یادگار ماندگار ابراهیم» در تربت‌ حیدریه

حوزه بهداشت و سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه نیز گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت این منطقه، گسترش ۲۰۰ درصدی زیرساخت‌های درمانی بوده است.

دکتر حسین ابراهیمی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه زیرساخت‌های بهداشتی منطقه نیز اقداماتی کم‌نظیر و ماندگار رقم خورده و تقریبا همه مراکز بهداشتی تکمیل شده است.

وی اضافه کرد: می توان گفت که زیرساخت‌های این بخش، برای نخستین بار در سه سال اخیر، توسعه ای معنادار پیدا کرد و اعضای هیات علمی، کلاس‌ها و آزمایشگاه‌ها به صورت کامل تکمیل شد.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: دستاوردهای بزرگ به ‌صورت معمول به‌دست نمی‌آید اما با همت و تلاش رییس جمهور شهید و پیگیری وزارت بهداشت، این اتفاق بزرگ در این مجموعه درمانی و آموزشی رخ داد.

«یادگار ماندگار ابراهیم» در تربت‌ حیدریه

حوزه آموزش و پرورش

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز به بیان دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: انجام آسفالت مدارس به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع، ایزوگام مدارس به مساحت ۱۱ هزار و ۸۰۰ مترمربع، تجهیز ۳۳ آموزشگاه و هنرستان با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد ریال توسط اداره کل نوسازی و توسعه مدارس خراسان رضوی از جمله مهم ترین این اقدامات بوده است.

میثم سالاری افزود: آغاز عملیات بهسازی و تجهیز استخر آبگرم امیرالمومنین(ع) با جذب اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و نیز تکمیل و تجهیز مدارسی که از سال ۹۴ بر زمین مانده بود، از جمله دیگر اقدامات انجام شده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha