امام خمینی؛ پرتوی از تاریخ، نوری برای آینده

کنگاور – ایرنا - اهمیت و تأثیرگذاری امام خمینی (ره) در تاریخ ایران و جهان بر کسی پوشیده نیست، وجود او به عنوان یک نور و راهنمایی برای آینده‌ای روشن و پرامید است.

به گزارش ایرنا، امام خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، یک شخصیت بزرگ و تأثیرگذار در تاریخ ایران و جهان است. او با ایجاد انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، نه تنها به تغییرات چشمگیری در ساختار سیاسی و اجتماعی ایران منجر شد، بلکه تأثیرات آن به سطح جهانی هم رسید.

امام خمینی با تأکید بر اصول اسلامی، عدالت اجتماعی، مبارزه با استبداد و فساد، و حمایت از مظلومان، پیام‌های قدرتمندی را به جوامع انسانی منتقل کرد. او نمادی از استقامت و ایمان برای ملت‌های مظلوم در سراسر جهان بود.

امام خمینی با تأکید بر مبارزه با استکبار جهانی و حفظ استقلال و جامعه اسلامی، نمونه‌ای برای نبرد با ظلم و ستم بود. آثارش در تاریخ ایران و جهان به عنوان یک نور برای آینده و یک الگوی انقلابی برای جوامع مستضعف، همچنان زنده و تأثیرگذار است.

نظرات ائمه جمعه شرق استان کرمانشاه در مورد امام خمینی نشان‌دهنده چگونگی تأثیر و تأثیرات بزرگ این شخصیت تاریخی بر جوامع اسلامی و سیاسی است؛

روایت امام جمعه اسبق کنگاور از تواضع و فروتنی امام خمینی (ره)

امام جمعه اسبق کنگاور در خصوص تبیین ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: آن امام هُمام در کار و کلاس درس بسیار منظم بودند و مایل بودند دیگران هم منظم باشند.

آیت‌الله سید عباس میریونسی افزود: روزی سید روح الله در کلاس درس مسجد "سلماسی" قم خطاب به شاگردانش فرمودند: «من به کسی نمی گویم به درس من بیاید؛ ولی اگر می خواهید بیایید منظم باشید. شما اگر وقت شناس و منظم باشید باید تمامتان جلو در این مسجد به هم برسید چون مسافت منزل تا اینجا را هم باید حساب کنید.»

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از حضرت امام(ره) و فروتنی ایشان نسبت به خود اشاره کرد و گفت: روزی خدمتشان عرضی داشتم؛ پس از درس رفتم، تشریف برده بودند به اندرون. به آقای صانعی(مسئول دفتر امام) عرض کردم: خدمت آقا کاری دارم. رفت و برگشت و اظهار کرد: آقا فرموده اند: باشد تا بیایم. وسط اتاق نشستم، هیچ کس دیگر نبود. ایشان تشریف آوردند و با اینکه می توانستند بعد از ورود به اتاق همان بالای اتاق بنشینند؛ ولی ننشستند، آمدند تا از حدودی که حقیر نشسته بودم در طرف مقابل من و بعد نشستند. این حرکت را حقیر به عنوان یک تواضع در مقابل یک طلبه ساده مثل من از ایشان دیدم.

‏‏

امام خمینی؛ پرتوی از تاریخ، نوری برای آینده

امام خمینی؛ احیاکننده نظام مردم سالاری دینی

امام جمعه شهرستان کنگاور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با برشمردن ویژگی‌های حکومت ولی فقیه و شئون ولی فقیه، به نقش تاریخی امام راحل (ره) اشاره کرد و افزود: امام خمینی(ره)، بنیانگذار ولایت فقیه نبود بلکه زنده‌کننده و احیاء کننده ولایت فقیه بود.

آیت‌الله سیدرضا حسینی افزود: حاکمیت اسلام، حاکمیت فقیه است. در حاکمیت ولی فقیه نیز همه محترم هستند و بایستی با حفظ حرمت و احترام افراد، موارد مختلف را در سلسله مراتب درست خود پیگیری کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) از سال‌ها پیش از همان ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ با اندیشه‌های عالمانه و رهبری پیامبرگونه خود بذر قیام سراسری سال ۱۳۵۷ را کاشت، خاطرنشان ساخت: او در نهایت، توانست نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی را جایگزین حکومت جابرانه و خودکامه سلطنت شاهنشاهی کرده و ارزش‌های دینی را در جامعه پیاده نماید.

امام جمعه کنگاور گریزی هم به وضعیت جامعه امروز ایران زد و گفت: در زمینه اقتصادی آن‌گونه که در مد نظر امام و شأن کشور بوده رشد نداشتیم و همان‌طور که امام خمینی (ره) نیز بارها گفتند؛«این اقتصاد مریض باید مداوا شود و نمی‌بایست اقتصاد ایران را به نفت متکی ساخت.»

امام خمینی؛ پرتوی از تاریخ، نوری برای آینده

دشمن در مقابل امام خمینی سر تعظیم فرود آورد

امام جمعه سنقروکلیایی هم با اشاره به سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ایرنا گفت: ارتحال امام (ره) از جهت داغی که بر دل امت اسلام نشست در عصر حاضر شبیه و مانندی ندارد و این داغ را ما تحمل کردیم.

حجت الاسلام رضا اکبری افزود: سال ۱۳۵۷ حضرت امام خمینی پس از نزدیک به ۱۵ سال تبعید از وطن، در میان استقبال پرشور مردم قدم به خاک ایران اسلامی گذاشت که به عنوان نقطه‌ای عطف در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار در مقابل حضرت امام خمینی سر تعظیم فرود آورد، تصریح کرد: اگر امام راحل(ره) قیام نمی‌کرد، امروز نوکر آمریکا و استعمار بودیم و لذا امام (ره) را باید یکی از سربازان حضرت حجت (عج) نامید.

به اعتقاد امام جمعه سنقروکلیایی؛ خدای متعال زمین را به بندگان صالح خود به ارث می‌گذارد و زمانی که امام زمان (عج) ظهور نمایند، برای مدیریت جمعیت هشت میلیاردی جهان نیازمند سرباز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو اشاره کرد و افزود: مسأله حضور در انتخابات هم یک تکلیف الهی‌ست، هم استیفای حق و هم یک عمل انقلابی است و جا دارد انسان هم برای انجام تکلیف به موقع اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز همه معاندان و مخالفان و بدخواهان انقلاب سعی می‌کنند مردم را از شرکت در انتخابات نهی و منع کنند اما رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان نظام، مردم را توصیه کردند که در انتخابات شرکت کنند.

اندیشه و تفکرات سید روح‌الله همچنان جاری و ساری

امام جمعه هرسین هم ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت شهدای خدمت و شهدای قیام ۱۵خرداد در سال ۱۳۴۲ در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: قیام ۱۵خرداد نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷بود.

حجت الاسلام حسن رضایی با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی ممتاز و دارای ابعاد مختلفی داشت، خاطرنشان کرد: او جدایی ناپذیری دین از سیاست را به ما آموخت و نشان داد که حتی چگونه در جایگاه مرجعیت میتوان سیاستمداری فرزانه بود.

وی اضافه کرد: برخی‌ها بعد از ارتحال امام (ره) درصدد تحریف مشی و تفکر او بودند.

حجت‌الاسلام رضایی تاکید کرد: یکی از رسالت‌های سنگین ما تبیین اندیشه و تفکر امام(ره) است، امام (ره) تا آخرین لحظه عمر خود از استکبار ستیزی دست برنداشتند و در همان دوران سخت جنگ تحمیلی با قاطعیت و صلابت مقابل دنیای استکبار ایستادند.

او یادآور شد: وظیفه همگانی ماست که تفکرات و اندیشه های امام(ره) را برای نسل بعد از او روشنگری کنیم.

به اعتقاد حجت الاسلام رضایی، دشمنان در آن زمان اینگونه القا می کردند که با ارتحال امام (ره)، انقلاب اسلامی هم از بین خواهد رفت و حتی برخی از رسانه های همسو با بیگانه در دهه ۷۰ معتقد بودند که تفکر و اندیشه های امام (ره) را باید از این به بعد در موزه‌ها جستجو کرد ولی همه دیدند که بعد از ارتحال امام کسی سکاندار نظام شد که با اندیشه های بنیانگذار کبیر انقلاب به خوبی مشکلات کشور را مدیریت کرد و کشور را از گردنه هایی سخت به سلامت عبور داد.

امام خمینی؛ پرتوی از تاریخ، نوری برای آینده

امام خمینی حقیقت همیشه زنده

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان صحنه هم در این راستا به خبرنگار ایرنا، گفت: ۱۴ خرداد سالگرد رحلت مصلح کبیر و طلایه دار اسلام ناب محمدی (ص)، حضرت امام خمینی(ره)، است؛ مردی که پایه گذار یک نظام و مکتب نوین انسانی و اسلامی در عالم شد و پوزه چند صد ساله استکبار جهانی و ابرقدرت های پوشالی حاکم بر دنیا را به خاک مالید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلمان کریمی افزود: رحلت حضرت امام خمینی (ره)، نیز همچون دوران حیاتش منشأ بیداری و نهضتی دوباره شد و راه و یادش برای همیشه تاریخ جاودانه شد چرا که او حقیقت بود و حقیقت همیشه زنده است.

وی ادامه داد: باید به جایگاه ارزنده و نقش بی بدیل هدایت امام در مسیر پیروزی‌های مکرر رزمندگان در طول جنگ تحمیلی و راهبردهایی که این پیر فرزانه در حساس ترین مقاطع از دوران دفاع مقدس فتوا دادند اشاره کرد که هر کدام مسبب یک فتح و پیروزی تاریخی در این مبارزه قرن شدند. نقشی که باید به صورت مستند و منطقی در قالب زبان هنر به نسل امروز منتقل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha