امام جمعه شهرکرد: تسهیلات ارزی مرکز پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری تامین شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به ضرورت گسترش استفاده از مرکز پرتودهی در شهرکرد گفت: تامین تسهیلات ارزی مرکز پرتودهی گاما استان در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز سه‌شنبه در دیدار با معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: رییس این سازمان برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه‌های رییس‌جمهور شهید تلاش کرده است.

نکونام به عناد شدید دشمن با فناوری هسته‌ای ایران اشاره و تصریح کرد: مردم کشور این موضوع را به‌خوبی فهمیده‌اند و سازمان انرژی اتمی موارد را با جدیت دنبال می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: وجود شهدای هسته‌ای ایران، دلیلی بر این است که دشمن نمی‌خواهد ایران پیشرفت کند و مسیر سختی است پس نباید از حق خود غافل شویم.

وی گفت: از ابتدای فعالیت مرکز پرتودهی گاما یک امید بین ما ایجاد شد و چهارمحال و بختیاری در این زمینه جز نخستین‌ها بود و این مرکز می‌تواند مرکز پرتودهی برای چند استان کشور باشد و باید از این ظرفیت بهره‌گیری و استفاده بیشتری شود.

وی افزود: نوسان قیمت‌ها باعث وارد شدن خسارت‌هایی به کشاورزان می‌شود و با توسعه پرتودهی گاما می‌توان مدت زمان بیشتری محصولات را نگهداری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: در این راستا توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند به کشاورزان استان کمک کند به‌همین منظور، توسعه مرکز پرتودهی گاما استان به تلاش بیشتر و حمایت‌های معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیاز دارد.

نکونام اظهار داشت: تامین امکانات و تسهیلات ارزی از دیگر خواسته‌های فعالان پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری است که باید محقق شود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران به حمایت از بخش خصوصی نگاه ویژه داشته است

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران همواره به چهارمحال و بختیاری و حمایت از بخش خصوصی نگاه ویژه داشته است.

احمد راستینه هفشجانی در این نشست تاکید کرد: زیرساختی که امروز پرتودهی گاما در قالب بخش خصوصی از ۶ سال گذشته تاکنون در چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده است می‌تواند در راستای بند هفت سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در تامین امنیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی می‌تواند مؤثر باشد.

وی افزود: با توجه به سند آمایش سرزمینی چهارمحال و بختیاری در نشست با وزیر جهادکشاورزی و براساس حکم و ابلاغ رییس‌جمهور شهید در حکم استاندار در خصوص تمرکز بر توسعه کشاورزی و دامپروری استان این است که بام ایران می‌تواند مرکز ثقل ذخایر راهبردی(استراتژیک) محصولات و کالاهای اساسی و کشاورزی باشد.

راستینه تصریح کرد: در این راستا وزیر جهاد کشاورزی دستورهایی برای ایجاد سردخانه‌ها و انبارهای ذخایر استراتژیک این کالاها در شهرکرد صادر کرد.

وی یادآور شد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرکرد و دسترسی‌های آن به کلان‌شهرهای اصفهان، اهواز و تهران این مکان شرایط ترانزیتی قابل‌توجهی در مرکز کشور دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب می‌تواند به قطب کشاورزی کشور تبدیل شود.

وی گفت: این موارد با وزیر جهاد کشاورزی به‌صورت مبسوط مطرح و در سفر رییس‌جمهور شهید به چهارمحال و بختیاری مورد تاکید قرار گرفت.

راستینه تاکید کرد: ایستادگی سازمان انرژی اتمی ایران در مذاکرات، دفاع از حقوق هسته‌ای کشور و پای‌بندی و قانون اقدام راهبردی قابل قدردانی است.

وی افزود: از معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران درخواست می‌شود از بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه در حوزه پرتودهی گاما حمایت بیشتری شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تامین تسهیلات ارزی، قیمت‌گذاری و کمک به افزایش ظرفیت این مجموعه نیازمند توجه سازمان انرژی اتمی ایران است.

وی یادآور شد: استاندار چهارمحال و بختیاری برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و واگذاری مجموعه ۳۷ هکتاری این قسمت از سوی بخش خصوصی کمک کند.

راستینه اظهار داشت: در این راستا می‌توان از ظرفیت پرتودهی گاما به‌عنوان یک سایت مهم در کشور بهره‌گیری بیشتری داشت.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه‌شنبه به منظور حضور در یادواره سرداران شهید زال، نجف یوسف پور و شهدای بخش ناغان روز سه‌شنبه به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در سفر خود به چهارمحال و بختیاری از سامانه پرتودهی هسته‌ای گاما شهرکرد بازدید کرد.

سامانه پرتودهی گاما در سال ۱۳۹۹ به عنوان یک زیرساخت در حوزه صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی با ۳.۵ میلیون دلار و ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha