تردد عشایر کوچ رو در ییلاقات تهران آسان شد

تهران بزرگ - ایرنا - مدیر امور عشایر استان تهران گفت: همزمان با ورود عشایر به ییلاقات مسیرهای عشایر کوچ رو در این استان مرمت و بهسازی شد.

فرشید ذبیحی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از عصر امروز عشایر کوچ رو وارد مناطق ییلاقی می‌شوند و به مدت ۱۰۰ روز در زیر سیاه چادرهای عشایری زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: به همین منظور برای تردد آسان تر عشایر در مناطق صعب العبور بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه های پرتردد عشایر مرمت و بهسازی شد.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: هم اکنون در مناطق ییلاقی به ویژه دشت لار شرایط پذیرای عشایر است به همین منظور عشایر طبق تقویم کوچ به مدت ۱۰۰ روز میهمان مناطق ییلاقی هستند.

وی تاکید کرد: همزمان با ورود عشایر به ییلاقات نصب سامانه‌های خورشیدی و همچنین توزیع سیلندر گاز و آرد خوراکی در دستور کار قرار می‌گیرد و با برنامه ریزی انجام شده تلاش داریم عشایر در این مناطق با کمترین دغدغه به زندگی سنتی عشایری و تولید محصولات مشغول باشند.

تردد عشایر کوچ رو در ییلاقات تهران آسان شد

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر این استان قشلاق را در جنوب‌ شرقی تهران و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه در مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی را تولید کردند.

عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha