افزایش درآمدهای مالیاتی موجب قطع وابستگی به نفت است

یزد- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی طی سال‌های اخیر در کشور موجب کاهش و قطع وابستگی دولت از طریق فروش نفت است.

به گزارش ایرنا، " رضا نجف زاده " روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس اداره امور مالیاتی مهریز با ارائه گزارش عملکرد افزود: تمام تلاش من و همکارانم در استان تحقق اهداف مالیاتی دولت است و درآمد دولت زمانی در گرو درآمدهای نفتی بود که این مسئله خود باعث وابستگی کشور به دولت‌های دیگر بود.

وی به اهمیت و نقش مالیات در کشور و تحقق اهداف دولت اشاره کرد و گفت: همکاری مودیان استان در پرداخت به موقع مالیات بر اساس مقررات خوب است.

همچنین "احمد آخوندی " سرپرست فرمانداری مهریز، مالیات را به عنوان درآمد پایدار دولت بسیار مهم ذکر کرد و گفت: وصول مالیات از مردم برای مردم و همه اقشار جامعه بسیار اهمیت دارد و باید همگان در جریان اهمیت وصول مالیات برای عمران و آبادانی کشور قرار گیرند.

همچنین حجت‌الاسلام "عبدالرضا محی‌الدینی " امام جمعه مهریز در مورد اهمیت مالیات و نتیجه وصول آن در شهر مطالبی بیان و گفت: مردم باید به صورت دقیق و شفاف در جریان هزینه کرد مالیات در شهرستان قرار گیرند که انجام آن موجب اعتماد و امید می‌شود.

افزایش درآمدهای مالیاتی موجب قطع وابستگی به نفت است

در پایان این مراسم با قدردانی از " سعید حاجی قاسمی" به جای وی " سید محمد بُکاء " به عنوان رییس جدید اداره امور مالیاتی شهرستان مهریز معرفی شد.

مودیان شهرستان ماهیانه به طور متوسط ۱۲۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت می‌کنند که نسبت به سال گذشته تا ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

هم‌اکنون مجموع مودیان شهرستان اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی هشت هزار و ۸۷۰ نفر است و اداره امور مالیاتی مهریز از لحاظ وصول مالیات قانونی شهروندان بعد از شهرستان‌های بافق و اردکان در رده سوم در بین ۱۲ شهرستان استان قرار دارد.

مرکز شهرستان مهریز یا ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha