تاکید استاندار کردستان بر توسعه همکاری‌های تجاری و بازرگانی با عراق

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان، تقویت ارتباطات با منطقه اقلیم عراق را توصیه موکد رئیس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: امیدواریم اشتراکات و انطباقات فرهنگی بین مردم منطقه، به تقویت روابط تجاری و بازرگانی ۲ ملت بینجامد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا عصر پنجشنبه در نشست استانداران استان‌های مرزی ایران با استانداران اقلیم کردستان عراق که در اربیل آن کشور برگزار شد، این نشست را فرصت مغتنمی بیان و اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ارتباطات خوبی در حوزه فرهنگی، ورزشی، تجاری و اقتصادی بین ما و استان سلیمانیه شکل گرفته است که امیدواریم این نشست به توسعه و تقویت روابط منجر شود.

وی ادامه داد: از جمله کارهای خوبی که بعد از نشست مشترک سال گذشته پایه‌گذاری شد، تشکیل کمیته مشترک اقتصادی برای پیگیری توافقات بین ما و استان سلیمانیه بود که می‌تواند تسهیلگر ارتباطات بویژه مسائل پایانه مرزی باشماق باشد.

استاندار کردستان گفت: علاقه‌مندیم که از اشتراکات و انطباقات فرهنگی بین مردم ۲ منطقه در راستای توسعه برادری و تقویت ارتباطات، بیشتر بهره ببریم.

زارعی کوشا اضافه کرد: امیدوارم این نشست به همه اهدافی که برای آن طراحی شده دست یابد و موجب خیر و برکت برای مردم ۲ منطقه شود.

وی از آمادگی استان‌های هم‌مرز اقلیم کردستان عراق از جمله کردستان برای ارتقای روابط تجاری با طرف عراقی خبر داد.

استاندار کردستان یادآور شد: موقعیت ویژه کردستان و مرز باشماق، ظرفیت بسیار خوبی برای افزایش روابط این استان و اقلیم کردستان است‌.

دومین نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق در حالی در اربیل پایه‌ریزی شده است که این امر نشاندهنده تداوم سیاست موفق دیپلماسی ۲ طرف است.

در این دیدار مذاکرات مقدماتی در باره نشست مشترک استانداران استان‌های هم‌مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق انجام شد.

تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی، گردشگری، پزشکی، امنیتی، پیگیری تفاهمنامه‌های قبلی بین استان‌های اقلیم کردستان با کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی، پیگیری رفع مشکلات مسیر توسعه تجارت و دغدغه‌های تجار و بازرگانان ۲ طرف و … از جمله دستور کارهای نشست اربیل بود.

در این نشست استانداران کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و تیم اقتصادی سه استان مذکور، فرمانداران بانه و مریوان و نمایندگان مردم این ۲ شهرستان در مجلس شورای اسلامی، استانداران اربیل، حلبچه، سلیمانیه و جمعی از مقامات اقلیم کردستان عراق نیز حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha