اجرای ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری رهاورد ارتباطی دولت سیزدهم در کهگیلویه وبویراحمد

یاسوج - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجرای ۲ هزار کیلومتر خط انتقال جدید فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی رهاورد مخابراتی دولت سیزدهم در این استان است.

سید محمود رادمنش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این میزان یکهزارو ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری شهری است.

وی اعتبار اجرای فیبر نوری روستایی در استان را افزون بر هفت هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این طرح زیرساختی که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن آغاز شده است در سه شهر دهدشت، گچسارن و چرام رو به اتمام است.

رادمنش تصریح کرد: با تکمیل این طرح ها پایداری شبکه ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد شامل تلفن های ثابت، همراه و اینترنت در یکهزارو ۲۰۰ روستا و آبادی و ۱۷ شهر تقویت خواهد شد.

اجرای ۲ هزار کیلومتر فیبر نوری رهاورد ارتباطی دولت سیزدهم در کهگیلویه وبویراحمد

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به زیر ساخت های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است ، ابراز کرد: تصویب و تزریق این میزان اعتبار به منظور توسعه زیرساخت های ارتباطی استان از سوی وزارت ارتباطات از اقدام های شاخص و زیرساختی دولت سیزدهم در استان بوده است.

رادمنش اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۹۸.۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

بیشتر بخوانید:

۱۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری در کهگیلویه و بویراحمد در دست احداث است

بهبود خدمات ارتباطی بربستر شبکه فیبر نوری؛رسانه ها فرهنگ سازی کنند

رادمنش ابراز کرد: قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی محروم در زمینه زیر ساخت های فیبر نوری بود که با توجه دولت در قالب فاز نخست بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا و ۱۵۵ کیلومتر در دست اجراست.

رادمنش تصریح کرد: پایش و بررسی سایت‌های ارتباطی و ترافیک سایت‌های تلفن همراه از دیگر اقدام‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در برقراری وضعیت مطلوب ارتباطات در روز برگزاری انتخابات است.

بر اساس آخرین آمارها، جمعیت استان بیش از ۷۲۰ هزار نفر است.

۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۸۷ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha