روایتی از دستاوردهای شاخص دولت سیزدهم/زدودن غبار از شانه‌های کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - دولت سیزدهم در طول سه سال فعالیت خود توانست با تقویت زیرساخت های ارتباطی، افزایش دسترسی به آب آشامیدنی،اجرای طرح های گازرسانی ، برق رسانی و افزایش امکانات آموزشی و درمانی گام های ارزنده ای برای زدودن محرومیت از چهره استان کهگیلویه وبویراحمد بردارد.

به گزارش ایرنا، توجه به رفاه در دور دست ترین نقاط این استان با توسعه زیرساخت های برق، گاز، اینترنت و آب از شاخص ترین اقدام های دولت رییس جمهور شهید برای زدودن غبار محرومیت بر چهره مردمان این مناطق در کهگیلویه وبویراحمد است.

دولت سیزدهم در حالی فعالیت خود در کهگیلویه و بویراحمد را آغاز کرد که نه تنها مردمان مناطق روستایی بلکه برخی شهرنشینان ازدسترسی به آب پایدار محروم بودند به همین علت تلاش‌های گسترده‌ای برای تامین حیاتی ترین نیاز انسان در استان انجام گرفت.

تلاش برای تقویت زیرساخت های گاز به دورترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد از دیگر گام های مسوولان استان در سه سال گذشته تاکنون بود که نه تنها به رفاه شمار قابل توجهی از ساکنان منجر شد بلکه از قطع درختان جنگلی برای تامین گرمای مورد نیاز اهالی پیشگیری کرد.

شاید در نگاه نخست دسترسی به برق پایدار نیازی معمولی به نظر برسد اما برای مردمانی که در مناطق گرمسیری با هوای ۵۰ درجه سانتیگراد زندگی می کنندتوسعه زیرساخت های این حامل انرژی سطح رفاه زندگی مردم را متحول می کند.

در کنار ایجاد امکانات اولیه دولت رییس جمهور شهید تلاش کرده تا با تقویت امکانات درمانی به سلامت مردم استان کهگیلویه وبویراحمد کمک کند و در کنار همه این اقدام ها گسترش چتر خدمات آموزشی در دوردست ترین نقاط گامی ارزشممند برای آینده بهتر مردمان مناطق محروم کهگیلویه وبویراحمد بوده است.

تلاش برای افزایش دسترسی به اینترنت پر سرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت:در دولت سیزدهم ۲۶۶ روستای استان در قالب ۱۰۵ طرح به اینترنت پرسرعت متصل شدند که با اجرای این طرح ۱۹۰ روستا زیر پوشش ایرانسل و ۷۷ روستا تحت پوشش همراه اول قرار گرفته است.

روایتی ازدستاوردهای شاخص دولت سیزدهم/زدودن غبار ازشانه های کهگیلویه وبویراحمد

سید محمود رادمنش افزود:سه سال گذشته تاکنون۲۰ هزار میلیارد ریال در زمینه ارتقا و توسعه زیرساخت های اینترنتی هزینه شده است.

وی بیان کرد:هم اکنون بیش از ۹۸.۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

رادمنش همچنین به قرار داد ۱۷شهر استان در حوزه فیبرنوری اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم بیش از۴۰۰ کیلومتر فیبرنوری در روستاهای استان اجرا شد در حالی که قبل از دولت سیزدهم ۷۰ کیلومتر بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان توسعه فیبر نوری را نقطه عطفی در حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطی دانست و گفت: اجرای ۲ هزار کیلومتر خط انتقال جدید فیبر نوری در مناطق مختلف شهری و روستایی رهاورد مخابراتی دولت سیزدهم در این استان است.

رادمنش افزود: از این میزان یکهزارو ۶۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری شهری است.

وی اعتبار اجرای فیبر نوری روستایی در استان را افزون بر هفت هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این طرح زیرساختی که در دولت سیزدهم روند اجرایی آن آغاز شده در سه شهر دهدشت، گچسارن و چرام رو به اتمام است.

گازرسانی به ۹ هزار خانوار

سرپرست شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون۹هزارخانوار استان از نعمت گاز خانگی بهره مند شدند.

روایتی ازدستاوردهای شاخص دولت سیزدهم/زدودن غبار ازشانه های کهگیلویه وبویراحمد

حمید طالبی تاکید کرد:برای گازرسانی به این تعداد خانوار ۴۵کیلومتر خط انتقال ایجاد شده است.

سرپرست شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سختگذر بودن بودن بخش های فاقد شبکه گاز باقی مانده استان تاکید کرد: برای گازرسانی به هر خانوار در برخی نقاط دور دست استان ۴۵۰میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی تصریح کرد: با تلاش.های دولت سیزدهم میزان دسترسی به گاز در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به ۹۸ درصد رسیده است.

طالبی ادامه داد:بکهزار و ۶۴ روستای و ۲۱ شهر استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و شمار مشترکان گاز استان به ۲۲۶ هزار و ۷۰۰ مشترک رسیده است.

افتتاح بیش از ۲ هزار طرح تقویت زیرساخت های برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۶۳ طرح در بخش های احداث، اصلاح، بهینه سازی و توسعه شبکه شهری و روستایی، اصلاح و توسعه روشنایی معابر، برق رسانی به روستاهای بدون برق، بهینه سازی شبکه، برق رسانی مسکن ملی و توسعه و بهبود زیرساخت از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون در استان بهره‌برداری شده است.

رسول روستائی اظهار کرد: این زیرساخت ها با ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

روایتی ازدستاوردهای شاخص دولت سیزدهم/زدودن غبار ازشانه های کهگیلویه وبویراحمد


وی تصریح کرد: بیشترین تعداد طرح حوزه صنعت برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اجرای بیش از ۷۹۹ پروژه در زمینه توسعه و احداث بوده که ۲۶ طرح برق رسانی به روستاهای بدون برق از جمله آنان بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اصلاح، احداث و تبدیل بیش از یکهزار و ۱۴۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق از دیگر اقدام های شاخصی است که در طول دولت مردمی سیزدهم عملیاتی شده است.

روستائی از افزایش ۸۸ هزار و ۶۲۰ کیلوولت آمپری ظرفیت ترانس های شبکه توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در پروژه های اصلاح و توسعه شبکه در سطح استان ۶۳۹ دستگاه ترانسفورماتور به منظور افزایش پایداری و ضریب اطمینان شبکه نصب و وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ روستا با مجموع تعداد ۳۱۱ خانوار در دولت مردمی سیزدهم از نعمت برق پایدار بهره مند شده است گفت: هم اینک یکهزار و ۸۰۲ روستای استان کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق پایدار برخوردار است.

احداث بیش از ۲۰۰ زیرساخت آموزشی

سرپرست آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد گفت:در دولت سیزدهم بیش از ۲۰۳ طرح آموزشی در قالب ۷۰۰ کلاس درس در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.

روایتی ازدستاوردهای شاخص دولت سیزدهم/زدودن غبار ازشانه های کهگیلویه وبویراحمد

محمد جمالی افزود: همچنین در دولت سیزدهم بیش از یکهزار میلیارد ریال برای تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی، هنرستان نها، گرمایشی و سرمایشی هزینه شد.

بازگشت نیمی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل

جمالی ابراز کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۵۰ درصد از کودکان بازمانده از تحصیل معادل ۳۰۰ دانش آموز با استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی وتربیتی ،مدیران ، معاون آموزگاران ،آموزگاران و سایر نهادهای برون سازمانی از جمله سازمان بهزیستی مراکز بهداشتی و درمانی ،دهیاران و.. شناسایی و جذب آموزش و پرورش شد.

وی گفت: همچنین در دولت سیزدهم طرح رتبه بندی معلمان ردیف استخدامی چهار هزارو ۵۴ نفر آموزگار ابتدایی ، دبیری، هنرآموزی و نیروهای کیفیت بخشی شامل مراقبت سلامت ،مشاور، مربی پرورشی و امور تربیتی در قالب کانون‌های ارزیابی به شیوه کیفی و اطمینان بخش اجرا شد.

جمالی ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان از مطالبات بر زمین مانده بود که بعد از ۱۱ سال در دولت سیزدهم اجرا شد که از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۱۴ هزارو ۹۵۶ نفر فرهنگیان و بازنشستگان مشمول قانون رتبه بندی شدند.

توسعه زیرساخت های درمانی

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ۵۰ طرح حوزه بهداشت و درمان در استان سه سال پیش تاکنون ایجاد شده تاکید کرد: بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی یکی از شاخص ترین این زیرساخت هاست.

روایتی ازدستاوردهای شاخص دولت سیزدهم/زدودن غبار ازشانه های کهگیلویه وبویراحمد

ابوالفضل دهبانی پور اظهار کرد: ساخت این بیمارستان با زیربنای ۶هزار متر مربع در زمینی به مساحت ۲۳هزار مترمربع با بیش از یکهزارو ۳۵۰ میلیاردریال اجرا شد که ظرفیت افزایش تا ۶۴ تخت را نیز دارد.

وی ابراز کرد: این بیمارستان در دور دوم سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد و شامل بخش های مختلف اطفال، داخلی، اورژانس، جراحی سرپایی و تخصصی است.

دهبانی پور اظهار کرد: از دیگر اقدامات خاص و شاخص دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد بیمارستان ۹۶ تختخوابی آنکولوژی یاسوج است که کمک چشمگیری به بیماران سرطانی می‌کند.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم توانست مشکل جدی مردم شهرستان کهگیلویه در بحث درمان را باساخت بیمارستان ۲۳۴ تخت خوابی دهدشت برطرف کند.

دهبانی پور ادامه داد: برای نخستین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد فاز تشخیص و درمان پزشکی هسته‌ای در یاسوج انجام شده و بیماران به آن مراجعه می کنند.

وی تصریح کرد: دانشکده پرستاری و بهداشت با زیر بنای هفت هزارو ۵۰۰ متر و پیشرفت ۹۰ درصد و دانشکده دندانپزشکی با سه هزارو ۵۰۰ متر زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۹۶ هم اکنون در دست ساخت است.

اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش بهداشت در سفر دوم رئیس جمهور شهید به کهگیلویه و بویراحمد

دهبانی پور ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیز در سفر دوم رئیس جمهور به بخش بهداشت و درمان استان تخصیص داده شده که با تزریق این اعتبار هم استان جهش خوبی در حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان خواهد داشت.

وی گفت: بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی سی‌سخت و لنده در دولت گذشته هفت درصد پیشرفت داشت که حالی که در دولت سیزدهم به ۵۰ و ۶۰ درصدرسید.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه استان فاقد دستگاه رادیوتراپی است، گفت: مجوزهای اصلی برای ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی مربوط به سرطان صادر شده که در کاهش مراجعات بیماران مبتلا به سرطان به استان های همجوار موثر خواهد بود.

دهبانی‌پور با اشاره به راه اندازی مرکز دیالیزی در شهرهای باشت و چرام در دولت سیزدهم گفت: راه‌اندازی طرح پزشک خانواده در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان بود.

آبرسانی به ۱۰۷روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۷ روستا در مناطق مختلف این استان با جمعیت بیش از ۲۳ هزار نفر از آب سالم و پایدار برخوردار شدند.

امید صالحی بیان کرد: این تعداد روستاها با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی از آب سالم و پایدار برخوردار شدند.

وی ابراز کرد: برای آبرسانی به این روستاها ۲۶۱ کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و یکهزار و ۳۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب اجرا شده است.

روایتی ازدستاوردهای شاخص دولت سیزدهم/زدودن غبار ازشانه های کهگیلویه وبویراحمد

صالحی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات چشمگیری در زمینه تقویت آب آشامیدنی انجام شد گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای تقویت و اصلاح شبکه آب آشامیدنی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب در دولت سیزدهم علاوه بر رفع تنش آبی در بسیاری از مناطق اقدام به واگذاری ۲۳ هزار فقره انشعاب جدید کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کمبود آب آشامیدنی در شهر و روستاهای شهرستان بهمئی سال ها ی گذشته گفت: با انجام عملیات اجرایی اصلاح و توسعه شبکه این مشکل مرتفع شده و اکنون مخزن های ۲۰ و ۱۵ هزار متر مکعبی این شهر پر و آب پایدار در شبکه جریان یافته است.

وی افزود: مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر مادوان که از طرح های به جاماده از دولت قبل است با سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال احداث و به مرحله بهره برداری رسید.

صالحی بیان کرد: با وارد مدار بهره برداری شدن این زیرساخت آب آشامیدنی شهر ۲۴ هزار نفری مادوان که پیش از این دچار افت فشار می شد پایدار شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین با نصب الکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات و وارد مدار شدن مخزن یکهزار متر مکعبی مشکل ناپایداری آب روستای پر جمعیت سادات محمودی در شهرستان دنا مرتفع شده است.

صالحی ادامه داد با انجام ۳۵ کیلومتر اصلاح شبکه کمبود آب آشامیدنی در برخی از نقاط شهر یاسوج مانند شهرک ولایت و الغدیر مشکل تنش آبی ساکنان این مناطق تا حدودی برطرف شد.

وی بیان کرد: در زمینه اصلاح شبکه و خطوط آبرسانی نیز، اصلاح شبکه آب بوستان باشت با اجرای ۱.۶ کیلومتر خط لوله و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال بعد از ۳۰ سال صورت گرفت.

وی تاکید کرد: همچنین طرح آبرسانی به منطقه امیر شهریار چرام با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و با اجرای ۴.۵ کیلومتر لوله گذاری و مخزن ذخیره ۳۵ متر مکعبی برای اولین بار بعد از ۴۴ سال عملیاتی شد.

صالحی تصریح کرد:اجرای تصفیه خانه آب شهر یاسوج که با اجرای این پروژه جمعیت بالغ بر ۵۶ هزار نفر تحت پوشش آب آشامیدنی سالم قرار خواهند گرفت از دیگر برنامه های در حال اجرای دولت سیزدهم برای تقویت زیرساخت ها در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی عنوان کرد:اعتبار هزینه شده در این تصفیه خانه تاکنون۶۶۰میلیارد ریال است و برای بهره برداری، تکمیل ونگهداری از این تصفیه خانه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha