امام جمعه شاهرود: رییس جمهور شهید نوعی مدیریت جدید در کشور بنیان نهاد

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با بیان اینکه رییس جمهور شهید نوعی مدیریت جدید در کشور بنیان نهاد، گفت: شهید آیت الله رییسی با دنیا ارتباط برقرار کرد، اما به دشمن لبخند نزد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، افزود: رییس جمهور شهید مرد عمل، خدمت، وفا و صمیمیت با مردم و کارکنانش بود که بعد از شهادتش همه حتی دشمنان به این ویژگی‌ها اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه قبل از شهادت رییس جمهور برخی افراد بی انصاف خوبی‌های ایشان را بدی جلوه می‌دادند، ابراز کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، رفتار و منش آیت الله رییسی در مسائل کلان کشور باید سرمشق مسوولان به ویژه رییس جمهور آینده باشد.

امام جمعه شاهرود: رییس جمهور شهید نوعی مدیریت جدید در کشور بنیان نهاد

حجت الاسلام امینی حماسه حضور مردم در تشییع شهدای راه خدمت را بی‌نظیر خواند و گفت: حضور پرشور و سرزنده در حال عزاداری مردم در این آیین‌ها برای جهانیان پیام داشت.

وی با بیان اینکه این حماسه را باید به انتخابات گره زد، افزود: وظیفه مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو تعیین فردی است که بتواند راه خدمت را ادامه دهد.

امام جمعه شاهرود به بیانات رهبر معظم انقلاب در آیین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: نامزدهای انتخابات باید آبروی ملی را حفظ کنند؛ چرا که مردم با خون دل آن را جمع آوری کردند.

حجت الاسلام امینی یکی از مهمترین معیارهای انتخاب فرد اصلح را اخلاق‌مداری خواند، ابراز کرد: اگر نامزد انتخاباتی به جای اعلام برنامه‌ها و یا نقد گفتمان، اتهام و توهین به فرد دیگر را انجام داد، وی شایسته انتخاب نیست و به درد مردم نمی‌خورد.

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به اینکه در دهه ۹۰ گفتمانی از بی‌همتی در کشور حاکم بود، ادامه داد: آنها معتقد بودند ارتباط با کدخدا مشکلات را رفع می‌کند اما رهبر معظم انقلاب از آن دهه به عنوان عقب ماندگی کشور یاد کردند.

انتخاب رییس جمهوری در تراز مدیریت کلان کشور

وی با بیان اینکه با معیارها و شاخص‌های رهبر معظم انقلاب می‌توان فرد اصلح را انتخاب کرد، افزود: مردم باید فردی را که در تراز مدیریت کلان یک کشور ۸۰ میلیونی است، انتخاب کنند تا ادامه دهنده راه شهدای خدمت باشد.

امام جمعه شاهرود به برخی از ویژگی‌های انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: حادثه تلخ شهادت رییس جمهور و حساسیت شرایط جهان، انتخابات پیش‌رو را مهم کرده است.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه تاکنون در کمتر کشوری ۲ انتخابات طی چهار ماه برگزار شده است، اظهار کرد: مردم برای تعیین سرنوشت در کمتر کشوری طی چند ماه به صحنه انتخابات آمده‌اند.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مساله فلسطین اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) معتقد بودند با پیمان‌های سازش مساله فلسطین حل نمی‌شود. مردم فلسطین باید به پا خیزند و حق خود را از اشغالگران بگیرند.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه نظرها و وعده‌های امام راحل امروز در حال تحقق است، اظهار کرد: عملیات طوفان الاقصی و نحوه مبارزه، دفاع و ضربه زدن به دشمن معادلات جهان را تغییر داد.

حجت الاسلام امینی به فرارسیدن ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و افزود: ۸۰ هزار نفر از ایران به خانه خدا مشرف شدند تا مناسک عبادی و سیاسی حج را در این ماه انجام دهند.

وی به روز نخست ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: پیش زمینه مساله مهم فرزندآوری و افزایش جمعیت، ازدواج سهل و آسان است که حاکمیت و همه مردم در قبال آن وظیفه دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha