مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیر، افزایش اقتدار دیپلماسی کشور را به دنبال دارد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر مشارکت حداکثری اقشار مختلف در انتخابات هشتم تیرماه، گفت: نگاه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید تکلیفی و مسئولیت پذیری باشد و نگاه فرصت طلبانه و مادی گرایانه به انتخابات ریاست جمهوری از سوی کاندیداها مورد پذیرش افکار عمومی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین" اله نور کریمی‌تبار" در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، اظهار کرد: ایران اسلامی اکنون در یک مقطع حساس و تاثیرگذار قرار دارد و اندیشمندان جهانی به بالندگی و اقتدار جمهوری اسلامی در سطح دنیا اذعان دارند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه، افزود: اکنون چشم تمام جهانیان به این است که مردم ایران چه فرد و طیفی را انتخاب می‌کنند و به فرموده مقام معظم رهبری، انتخابات هشتم تیرماه دارای آثار مهم داخلی و خارجی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: با وجود فقدان ریاست جمهوری اما برکت هدایت‌های رهبری، امنیت در کشور حاکم و امور مملکت بدون هیچ خللی در حال انجام است و انتخابات زودهنگام به علت شهادت رئیس جمهور هم اکنون مهم‌ترین مسأله کشور است و باید انتخابات هشتم تیرماه و تبلیغات کاندیداها در شأن ملت شهید پرور و بزرگ ایران برگزار شود.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: افراد متعدد با گرایش های سیاسی مختلف ثبت نام کرده‌اند و شورای نگهبان هم بر اساس قانون افراد تائید صلاحیت شده را به مردم معرفی می کند.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور و هیأت دولت جدید بعد از انتخاب از سوی مردم باید بدانند که این مسئولیت خطیر یک امانت بزرگ از سوی خداوند و ملت است که برای خدمات رسانی به آحاد جامعه و قشر محرومان بر عهده آنها گذاشته می شود.

مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیر، افزایش اقتدار دیپلماسی کشور را به دنبال دارد

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: شورای نگهبان افراد دارای صلاحیت و اهلیت برای ریاست جمهوری را تأیید خواهد کرد و مردم نیز فارغ از گرایش های سیاسی و حزبی به فرد دارای صلاحیت رای دهند و نامزدهای تایید صلاحیت شده نیز در مناظره ها و تبلیغات خود جانب احترام و عقلانیت را رعایت کنند و از بیان مسائلی که موجب تنش، تخریب، تهمت و توهین به رقبا می شود بپرهیزند.

وی به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد: این افراد باید فردی چون شهید رئیسی را در مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی الگو قرار دهند که در برابر تمام توهین، تخریب و دروغ پردازی رقبا سکوت و احترام پیشه کرد و از بیان مسائل تنش آفرین در قبال رقبا اجتناب ورزید و خداوند سرانجام ریاست جمهوری وی را در شهادت و تشییع باشکوه مردم قرار داد.

امام جمعه ایلام از نامزدهای انتخاباتی خواست اگر آگاه هستند دیگر کاندیداها از او باسوادتر و دارای اهلیت بیشتری برای سمت ریاست جمهوری هستند، کنار بکشند و عرصه را به رقیب دارای صلاحیت بیشتر واگذار کنند.

وی افزود: برگزاری باشکوه و پرشور مردم در انتخابات در سطح بین المللی بسیار حیاتی و تاثیرگذار خواهد بود و تمام سیاستمداران کشورهای دنیا منتظر میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری هستند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: تشییع باشکوه مردم از شهدای خدمت همبستگی مردم ایران را در دنیا اثبات کرد و اکنون نیز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با حضور حداکثری مردم، باعث انتخاب یک رییس جمهور با پشتوانه آرای پرشمار مردم خواهد شد و این موضوع اقتدار و قدرت چانه‌زنی ایران در سطح بین‌المللی را افزایش می دهد و بسیاری از تهدیدها در قبال ایران اسلامی بی اثر می شود.

وی بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری مکمل تشییع باشکوه شهدای خدمت است و مردم باید از بین نامزدهای انتخابات عملکرد و پیشینه اجرایی این افراد را بررسی کنند و به برنامه ها و شعارهای انتخاباتی آنها بسنده نکنند.

مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیر، افزایش اقتدار دیپلماسی کشور را به دنبال دارد

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار افزود: بنا به توصیه اکید مقام معظم رهبری، تقید دینی و تعهد به اجرای فرامین و دستورات اسلامی، تلاش برای استقلال و تقویت اقتدار نظام با اتکا به توان و ظرفیت داخلی به جای وابستگی به غرب، مبارزه با فساد، ارجحیت منافع ملی به منافع شخصی و حزبی از جمله شاخصه های ریاست جمهوری منتخب باید باشد.

وی در خصوص پیشنهاد خصمانه سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران که موجب صدور قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر ضد ایران شد، هم بیان کرد: این گونه تحرکات جهت دار برای جمهوری اسلامی امری طبیعی تلقی می شود، جمهوری اسلامی در معاهده برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد اما دول غربی و آمریکا کوچکترین قدمی در راستای تحقق دوسویه برجام برنداشتند.

وی یادآور شد: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جای مواخذه آمریکا و اروپا در نقض یک طرفه برجام، علیه ایران که بیشترین همکاری را با بازرسان آژانس داشته است، قطعنامه ای غیرقانونی صادر کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: این حرکت هدفدار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آستانه‌ انتخابات ریاست جمهوری یک پیام به مردم ایران است که هشتم تیرماه طیفی را انتخاب کنند که نگاه و امید آنها به جای ظرفیت های داخلی به سوی آمریکا و غرب باشد که البته مردم ایران افرادی با بصیرت و آگاه هستند و نامزدهایی که به آمریکا و اروپا چراغ سبز نشان می دهند را انتخاب نخواهند کرد و انتخاب جامعه ایران، فردی همسو با برنامه ها و نگاه رییس جمهور شهید است که برای اقتدار ایران اسلامی به توان داخلی اتکا داشت.

وی با تسلیت شهادت حضرت امام جواد(ع)، اظهار کرد: به‌عنوان شیعه اهل‌بیت(ع) لازم است که در شادی و عزای ائمه(ع)، در سر درب هر مغازه‌ و منزلی در این ایام پرچمی برافراشته شود تا نماد شیعه بودن در شهرها و روستاهای استان نمایان باشد.

مشارکت حداکثری در انتخابات هشتم تیر، افزایش اقتدار دیپلماسی کشور را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان ایلام با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه، تاکید کرد: کاهش نرخ موالید، ازدواج و جوانی جمعیت به عنوان یک تهدید از سوی کارشناسان برای جامعه مطرح شده و باید مسئولان و خانواده‌ها با فراهم کردن بستر ازدواج، شرایط وصلت دختران و پسران در سن ازدواج را فراهم کنند.

وی افزود: طبق توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بر اساس فرامین دین مبین اسلام، خانواده‌ها باید یک ازدواج آسان را برای فرزندان خود مهیا کنند و از سخت گرفتن شرایط ازدواج نظیر مهریه سنگین، جشن های تجملاتی و جهیزیه لوکس بپرهیزند تا وصلت دختران و پسران در سن ازدواج تسهیل یابد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: باید رویکرد جامعه به مسأله مهم و حیاتی ازدواج تغییر کند و خانواده‌ها و جوانان آگاه باشند که مهریه و جهیزیه سنگین عامل تحکیم زندگی زوجین نخواهد بود بلکه عمده اختلاف‌ها در ازدواج‌ها و زندگی زوجین بر سر اینگونه موضوعات است.

وی با اشاره به روز جهانی صنایع دستی، ابراز کرد: برای پشت‌سر گذاشتن محرومیت و عبور از فقر در استان نیاز داریم که تولید صنایع دستی ترویج و گسترش داده شود، بعضی از صنایع دستی تولید شده در استان ایلام به کشورهای اروپایی و غیراروپایی صادر می‌شود و لازم است این فرهنگ صنایع دستی و مهارت‌آموزی و تولیدات فراگیر شود.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه اکثر خانواده‌های ایلامی می‌توانند تولید صنایع دستی داشته باشند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که صنایع دستی را خیلی جدی بگیرید روی آن سرمایه‌گذاری شود، اصلاً به اعتقاد من بحث صنایع دستی سیاست‌گذاری می‌خواهد این کاری است که باید مسئولان انجام بدهند مردم ان‌شاءالله اهتمام داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha