۴۵ متری میدان الغدیر تا شهرک امام حسن (ع) مراغه کلنگ‌زنی شد

مراغه- ایرنا- طرح مسیرگشایی به عرض ۴۵ متر از میدان الغدیر تا شهرک امام حسن (ع) مراغه با ۱۵۰ میلیارد ریال پیش‌بینی اعتبار، و ۹۷۰ میلیارد ریال هزینه تملک اراضی کلنگ‌زنی شد.

به گزارش ایرنا معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه روز یکشنبه در این آیین بیان کرد: این مسیرگشایی آرزوی ۲۰ ساله اهالی شهرک امام حسن (ع) است؛ اگرچه آنان با مشکلات دیگری هم روبرو هستند.

۴۵ متری میدان الغدیر تا شهرک امام حسن (ع) مراغه کلنگ‌زنی شد
این مسیرگشایی آرزوی ۲۰ ساله اهالی شهرک امام حسن (ع) است

«مرتضی مینویی» افزود: شرکت تعاونی شهرک امام حسن (ع) در گذشته زمین‌ها را بدون تامین راه و زیرساخت‌ها به مردم واگذار کرده و اکنون بار این مسئولیت بر دوش شهرداری گذاشته شده است.

وی مسیرگشایی‌ها را نقطه قوت شورای ششم عنوان کرد و افزود: تداوم مسیرگشایی‌ها موجب تسهیل تردد و کنترل ترافیک می‌شود و امیدواریم زمانبندی نیز در اجرای طرح رعایت شود.

شهردار مراغه هم در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا بیان کرد: ایجاد راه دسترسی به شهرک امام حسن (ع) و ساماندهی مسیل «حاج خان درسی» از جمله اهداف اجرای این طرح است؛ ضمن توجه به اینکه با اجرای آن مشکل تامین زیرساخت‌های خدماتی شهرک امام حسن (ع) هم حل می‌شود.

«شهرام مروتی» اضافه کرد: انتقال ترافیک روستاهای واقع در مسیر و شهرک به خارج از بافت مسکونی نیز از دیگر اهداف مسیرگشایی از میدان الغدیر تا شهرک امام حسن (ع) است.

به گفته وی برای اجرای این طرح پنج‌هزار مترمکعب خاکبرداری و هزار مترمکعب زیرسازی می‌شود و ۲ هزار و ۶۰۰ مترمکعب عملیات بنایی سنگی، هزار و ۳۰۰ مترمکعب عملیات بتن‌ریزی و پنج‌هزار متر جدول‌گذاری خواهد شد.

«مروتی» حجم تملک اراضی منطقه برای مسیرگشایی به عرض ۴۵ متر را ۲۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع عنوان کرد و ادامه داد: این طرح عمرانی در سال جاری با تملک اراضی و در سال بعدی با زیرسازی و آسفالت به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا بودجه سال جاری شهرداری مراغه حدود ۹ هزار میلیارد ریال بوده که ۵۶.۳۳ درصد از این بودجه به میزان پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال به طرح‌های عمرانی اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha