۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۲۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85503427
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگاه ویژه دولت سیزدهم تعمیق روابط ایران با کشورهای همسایه است

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به تعمیق روابط با کشورهای همسایه دارد و همین موضوع موجب شده است امروز ما در بهترین شرایط با همسایگانمان به ویژه اقلیم کردستان عراق باشیم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز یکشنبه در پنجاه و ششمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن جلسات هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کمیته مشترکی را با اقلیم کردستان عراق به منظور بررسی و به روز رسانی توافقات انجام شده فی مابین و اجرای آنها تشکیل داده ایم.

وی اضافه کرد: نخستین جلسه این کمیته اجرایی پایان هفته جاری در مرز باشماق مریوان با مسئولان ۲ طرف تشکیل می شود و با مصوبات چنین نشست هایی شاهد جهش در ترانزیت و دیگر رویه های اقتصادی خواهیم بود.

استاندار کردستان از شرکت های تولید محصولات لبنی استان که بدون هیچ سودی شیر در اختیار مدارس قرار داده اند، قدردانی کرد و گفت: پاسخ این نیت خوب بخش تولید باید به نحو احسن داده شود و مسئله پیش آمده در ارتباط با عدم پرداخت مطالبات آنها باید رفع شود.

زارعی کوشا در ارتباط با دستور کار این جلسه مبنی بر بهره مندی از مشاوره سازمان نظام رایانه ای در دستگاه های اجرایی، بیان کرد: با اصل این اقدام موافق هستیم ولی از آنجا که مصوبات باید قانونی باشد تا در اجرا گرفتار موانع قانونی نشود این مسئله از بعد حقوقی و قانونی باید بررسی شود.

نگاه ویژه دولت سیزدهم تعمیق روابط ایران با کشورهای همسایه است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج در این جلسه اظهار کرد: سال گذشته چهار جلسه این شورا و امسال هم از ابتدای سال جاری تاکنون چهار جلسه تشکیل شده است.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: از جمله اهداف تشکیل این شورا بهبود مستمر محیط کسب و کار، گفتمان مشترک فضای کسب و کار و اقزایش رقایت پذیری اقتصادی و تسهیل فعالیت های اقتصادی است.

ارسلان فداکار ادامه داد: ۱۲ جلسه کارشناسی در اتاق بازرگانی با ۳۸ مصوبه داشته و ۲۸ مورد آن اجرایی و ۱۰ مورد در دست اقدام است.

وی بیان کرذ: از جمله مسائل و مشکلاتی که سال گذشته در جلسات این شورا مطرح شد شامل شهرک های صنعتی شماره یک، آونگان، و سنگ شهرستان قروه، گردشگری و صنایع دستی، سایت دائمی نمایشگاه های بین المللی استان بوده است.

فداکار یادآور شد: از سال ۱۳۹۱ تا ۱۴۰۲، ۵۶ جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان برگزار شده است.

پرداخت مطالبات واحدهای لبنی استان

پرویز شجاعی یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج در این جلسه اظهار کرد: در تابستان گذشته در جلسه ای که در معاونت غذا و دارو،گزارشی از وضعیت رشد دانش آموزان ارائه و سپس پیشنهاد شد در سال ۱۴۰۲ اقداماتی برای توزیع شیر مدارس انجام شود.

وی که خود از تولیدکنندگان محصولات لبنی در استان است، ادامه داد: واحدهای لبنی پدیرفتند بدون درصدی سود شیر مورد نیاز برای توزیع در مدارس را تامین کنند.

شجاعی یادآور شد: هرچند واحدهای تولیدی به دلیل بدعهدی های گذشته تمایلی به این کار نداشتند ولی به شرط اینکه در پایان هر ماه، مطالبات آنها پرداخت شود، موافقت کردند.

وی بیان کرد: عدم پرداخت مطالبات واحدهای لبنی از سوی آموزش و پرورش موجب شده این واحدهای تولیدی در مضیقه مالی قرار گیرند و چند ماه توان پرداخت حقوق کارگرانشان را نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این جلسه از همراهی واحدهای لبنی استان قدردانی کرد و گفت: به زودی مطالبات این واحدهای تولیدی در استان پرداخت می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: اگر تا پایان سال منابع مالی شیر مدارس از سوی آموزش و پرورش تامین می شود راهکار استانی برای پرداخت مطالبات واحدهای تولیدی خواهیم داشت.

محمد مشیرپناهی بیان کرد: در هر دستگاه اجرایی واحد انفورماتیک وجود دارد و استفاده از مشاوران بخش خصوصی به نوعی هزینه تراشی است.

از دیگر دستورکارهای این جلسه، بهره گیری از مشاوران رسمی نظام صنفی رایانه ای کردستان به عنوان کارشناس، مشاور و ناظر بر قراردادهای انفورماتیک و پروژه های خرید تجهیزات بود.

استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات در اشتغال کردستان

نماینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه هم در این جلسه اظهار کرد: دستگاه های اجرایی در حوزه فناوری اطلاعات مشکلاتی از جمله انحراف سرفصل های بودجه، دوباره کاری هزینه ها، نصب تجهیزات مخرب مواجه می شوند که با مشاوره با سازمان نظام صنفی می توانند این نقایص را پوشش دهند.

علی علیخانی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات نیاز داریم کالا در مسیر درست تهیه و توزیع شود، افزود: هر حوزه ای بدون بهره مندی از توان و ظرفیت دانش فناوری اطلاعات به جایی نخواهند رسید.

وی ادامه داد: سه هزار و ۱۰۰ همت گردش مالی فناوری اطلاعات کشور در سال گذشته بود و استان های غرب کشور کمترین سهم را در این زمینه داشته اند.

نماینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه یادآور شد: سرزمین اقتصاد دیجیتال در استان کرمانشاه در حال راه اندازی است.

علیخانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، رشد شرکت های فناوری اطلاعات ۵۰ درصد بوده و این صنعتی است که اشتغال آن ارزان تر از بخش های دیگر است، اضافه کرد: پیشنهاد می کنم از ظرفیت فناوری اطلاعات در اشتغال استان کردستان استفاده کنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha