هنیه: هر توافقی باید شامل «توقف تجاوز» و «خروج از غزه» باشد

تهران- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز (یکشنبه) در دیدار با وزیر خارجه ترکیه بار دیگر بر موضع ثابت این جنبش نسبت مبنی بر خروج اشغالگران از نوار غزه و توقف جنگ تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

دو طرف در جریان این دیدار آخرین تحولات میدانی و سیاسی مربوط به جنگ جاری در نوار غزه را بررسی کردند.

هنیه و فیدان همچنین آخرین تحولات تلاش‌های انجام شده با هدف دستیابی به توافق آتش بس در نوار غزه را مورد بررسی قرار دادند.

هنیه در این دیدار با اشاره به جنایت هولناک صهیونیست‌ها در اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه گفت: این جنایت مهر تاییدی بر درستی موضع مقاومت و تاکید آن بر ضرورت وجود بند توقف تجاوز، خروج کامل از نوار غزه و بازسازی (نوار غزه) در هر توافقی است.

فیدان نیز در این دیدار جنایت اردوگاه النصیرات را محکوم کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه در این دیدار به تشریح تلاش‌های آنکارا با هدف توقف جنگ و حمایت از ملت فلسطین پرداخت.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی می‌داند و به تلاش ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس و تحقق خواسته‌های ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

ارتش رژیم صهیونیستی دیروز (شنبه) مناطق مختلف النصیرات و اردوگاه آن در مرکز نوار غزه را هدف قرار داد.

طبق گزارش وزارت بهداشت غزه، این جنایت تا کنون ۲۷۴ شهید و ۶۹۸ زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود هشت ماه از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روز به‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود هشت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha