۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85504345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبات بازار گوشت مرغ در کردستان با تولید پایدار و صادرات رقم خورد

سنندج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ثبات بازار گوشت مرغ در استان با تولید پایدار در این حوزه و صادرات آن به سایر استان ها و خارج از کشور اتفاق افتاده است.

به گزارش ایرنا، پیمان اسکندری روز دوشنبه در نخستین روز از هفته جهاد کشاورزی در نشستی با مدیران اتحادیه های تعاون روستایی و کشاورزی و تولید روستایی، نمایندگان تشکل های صنفی کشاورزی شهرستان های تابعه استان در سنندج اظهار کرد: اگرچه سال های اخیر یکی از مشکلات مردم ما مربوط به بی ثباتی در بازار مرغ بود ولی از اواخر سال گذشته با اقدامات و برنامه ریزی انجام شده در این بخش شاهد ثبات هم در تولید و هم در قیمت این کالای اساسی در استان هستیم.

وی افزود: تشکل های بخش کشاورزی پشتوانه و بازوی اجرای سازمان جهاد کشاورزی هستند و از ظرفیت خوبی هم در راستای اجرای طرح های حوزه کشاورزی برخوردارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: از آنجا که تشکل‌های صنفی و اتحادیه های کشاورزی نقش موثری در تهیه و توزیع محصولات کشاورزی دارند از توان آنها برای برون سپاری بسیاری از فعالیت های بخش کشاورزی کمک خواهیم گرفت.

اسکندری از حمایت‌های همه جانبه این تشکل ها از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی قدردانی کرد و گفت: عملکرد مدیران و دست اندرکاران اجرایی حوزه کشاورزی باید توسط بهره‌برداران و تولیدکنندگان این حوزه مورد ارزیابی قرار گیرد و نمره قبولی را از آنها بگیرند.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم با رکورد زنی تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته، افزایش ظرفیت سردخانه های نگهداری محصولات کشاورزی فساد پذیر از ۳۵ هزار تن به ۱۱۰ هزار تن، احداث گلخانه محصولات کشاورزی در قالب نهضت گلخانه ای و افزایش ۲۰۰ هزار تنی سیلوهاو تبدیل ۶ هزار هکتار اراضی دیم به آبی در پایاب سدها و رودخانه های مرزی تحول عظیمی در حوزه تولید محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی استان ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha