۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85504532
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار میلیارد ریال طرح "یادگار ابراهیم" در بجستان آماده بهره برداری است

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت:‌ چهار طرح شاخص دولت سیزدهم تحت عنوان "یادگار ابراهیم" با صرف ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان آماده بهره برداری است.

حسن حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل بهره برداری از دستگاه آب شیرین کن، مخزن سه هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ آب بجستان با صرف هزار میلیارد ریال اعتبار است.

وی ادامه داد: گازرسانی به هفت روستای بخش مرکزی بجستان با صرف هزار میلیارد ریال از دیگر طرح‌های آماده بهره برداری یادگار ابراهیم در این شهرستان به شمار می رود که با بهره برداری از آنها همه مناطق شهری و روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

فرماندار بجستان گفت: عملیات اجرایی ساخت پست ۱۳۲ کیلوولت برق بجستان هم طی چند روز آینده آغاز می شود برای تکمیل و راه اندازی این پست برق در مجموع هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار بجستان نیز پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: کیفی سازی و ذخیره سازی آب در این شهرستان در اولویت مسوولان ذیربط قرار دارد و در مصوبه های دور نخست سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی نیز بر آن تاکید شد.

حمید عدالتی تصریح کرد: با توجه به شوری زیاد آب بجستان که "ای. سی" آن به هفت هزار رسیده است، ساخت سوله و مخزن آب شیرین کن در این شهرستان از سال ۱۴۰۱ آغاز شد و با راه اندازی و نصب آب شیرین کن، بخش زیادی از مشکل تامین آب شرب این شهرستان کاهش می یابد.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha