۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85505172
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شروع ناامید کننده تنیس ایران در دیویس‌کاپ؛ شکست سنگین مقابل اردن

تهران- ایرنا- تیم ملی کشورمان در اولین رقابت دیویس کاپ، نتیجه را به تیم میزبان واگذار کرد و راه صعود به گروه بالاتر را بسیار دشوار شد.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های گروه سوم دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه به میزبانی کشور ادرن از امروز آغاز شده است و تا ۲۶ خرداد نیز ادامه خواهد داشت. این رویداد مهم‌ترین تورنمنت تیمی بین‌المللی مردان جهان به حساب می‌آید و به صورت سالانه توسط فدراسیون جهانی تنیس یا همان ITF برگزار می‌شود. تیم ملی تنیس ایران سال گذشته در گروه ۴ قرار داشت که و توانست با پیروزی بر حریفان خود، تا گروه ۲ نیز ۲ صعود کند اما ماندگار نبود و در صدر گروه سوم ماندگار شد.

فرمت دیویس کاپ به این شکل است که ۱۶ کشور برتر جهان به یک گروه تبدیل می‌شوند و کشورهای دیگر طبق رتبه‌بندی آن‌ها توسط ITF در گروه‌های بعدی جای می‌گیرند. تیم‌های ملی در با حریفان گروهی خودشان به رقابت می‌پردازند که پس از هر دوره تیم‌های آخر هر گروه با برترین تیم‌های گروه بالاتر بازی می‌کنند و برنده‌ها جایگاه بالاتر را کسب خواهند کرد.

در نخستین روز از مرحله گروهی رقابت‌ها که در زمین‌های هارد کورت مجموعه تنیس فدراسیون تنیس اردن در شهر امان در حال برگزاری است، نمایندگان کشورمان در برابر تیم میزبان صف‌آرایی کردند. دیدار انفرادی نخست با علی یزدانی، رتبه اول تنیس ایران شروع شد که به مصاف محمد القطب رفت و در دو ست پیاپی با نتایج ۶-۳ و ۶-۴ شکست را پذیرا شد.

در انفرادی دوم هم سینا مقیمی برابر موسی القطب ایستاد و بازی را واگذار کرد. مقیمی در ست اول با نتیجه نزدیک ۶-۴ شکست خورد اما ست دوم را ۱۱-۹ از آن خود کرد تا به بازگشت امیدوار شود. ست سوم نیز با نتیجه ۶-۳ به نفع حریف اردنی به پایان رسید. در مسابقه ۲ نفره زوج سامیار الیاسی و علی یزدانی در ۲ ست متوالی برابر موسی و محمد القطب تن به شکست دادند تا به این ترتیب تیم ایران در روز نخست رقابت‌ها ۳-۰ مغلوب اردن شود.

با شکست در روز نخست، کار ملی‌پوشان برای صعود به گروه دوم جهانی دشوارتر شد و حالا باید دید آن‌ها در ادامه چه نمایشی خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha