دولت سیزدهم هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صرف خرید سیب‌زمینی در اردبیل کرد

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: با اهتمام دولت سیزدهم برای اولین بار نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید توافقی سیب زمینی در استان هزینه شد که این اقدام از خسارت عظیم به کشاورزان استان جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا، سیدحامد عاملی روز سه‌شنبه در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان با قدردانی از همت جمعی مسئولان استان برای خرید توافقی سیب‌زمینی کشاورزان اظهار کرد: این اقدام بزرگ و موثر برای اولین بار در استان با هدف جلوگیری از ورود خسارت به سیب‌زمینی‌کاران و بخش کشاورزی این استان انجام شد.

وی افزود: در صورت عدم خرید حدود ۱۰۴ هزار تن سیب‌زمینی از کشاورزان خسارت بالایی به کشاورزان وارد می‌شد و معیشت قشر زیادی که زندگی خود را از این محل می‌گذرانند، تحت تاثیر قرار می‌گرفت.

استاندار اردبیل بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان مناسبت‌هایی چون بازگشت حجاج نزدیک شدن به ماه محرم و تعطیلات تابستانی تقاضا برای برخی ارزاق و اقلام معیشتی افزایش می‌یابد که باید دستگاه‌های مرتبط با تامین نیازمندی‌های بازار و کنترل قیمت‌ها از بروز کمبود و مشکل در این راستا جلوگیری کنند.

دولت سیزدهم هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای خرید سیب‌زمینی در اردبیل هزینه کرد

عاملی ادامه داد: جذب و تامین سهمیه آرد مناسبتی استان اردبیل، افزایش ساعت پخت نان و وجود نان در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها باید مد نظر مسئولان مربوط بوده و در زمان نزدیک به عید قربان هم باید گوشت قرمز با قیمت متعارف در بازار موجود باشد و با افزایش غیرمتعارف قیمت گوشت در این ایام برخورد شود.

وی با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر جوجه‌ریزی و وجود مرغ به میزان کافی در استان گفت: لازم است موجودی بازار با برنامه‌ریزی برای ماه محرم و افزایش نیازها به این اقلام حفظ شود.

استاندار اردبیل با اشاره به افزایش خودسرانه قیمت برخی اقلام بیان کرد: هیچ دلیلی برای افزایش شوک‌آور قیمت اقلام در بازار وجود ندارد و دستگاه‌های مربوط باید جوانب را بررسی و با متخلفان برخورد کنند.

عاملی اظهار کرد: با توجه به ابلاغ قانون ساماندهی اجاره مسکن، میزان درصد افزایش اجاره‌بها مشخص شده که ظرف یک ماه آینده به ادره کل راه‌وشهرسازی ابلاغ می‌شود و در صورت دریافت اجاره‌بهای غیرمتعارف و بالاتر از میزان مقرر و مصوب با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha