آغوش مساجد را به روی جوانان باز کنیم

تهران- ایرنا- دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به اهمیت و نقش مساجد در تشویق و جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و رشد آنها گفت: تابستان بهار اوقات فراغت است، گاها ذهنیت‌ها متفاوت است، باید عزیزان را جذب کنیم و امیدواریم بتوانیم آغوش مساجد را به روی جوانان باز کنیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت‌الاسلام علی عالمی عصر سه‌شنبه در آیین افتتاحیه طرح ملی تابستانه کانون مسجد در مجتمع فرهنگی هنری نور تهران اظهار داشت: اوقات فراغت برای مساجد ما بهره ای دوسویه است؛ فرصتی برای رشد جوانان و بستر مناسبی برای آشنایی آنان با مساجد را فراهم می‌کند. از سوی دیگر اگر نتوانیم این بستر را فراهم کنیم، مساجد به اهداف مورد نظر نخواهند رسید.

وی تصریح کرد: تابستان بهار اوقات فراغت است. گاها ذهنیت‌ها متفاوت است. باید عزیزان را جذب و امیدواریم بتوانیم آغوش مساجد را به روی جوانان باز کنیم.

حجت‌الاسلام عالمی گفت: آغوش‌های فراوانی برای جوانان باز است که آنها را در اختیار بگیرند. ارتباط با مساجد باید قوی‌تر شود و تا بتوانیم امکاناتی را چه در فضای اردوگاهی و خدماتی فراهم می‌کنیم.

وی همچنین خطاب به اعضای کانون‌های مساجد اظهار داشت: تک تک قدم‌های شما را مهدی فاطمه می‌بیند. مقام و جایگاه شما در عرصه فرهنگی و جنگ فرهنگی بر ولی عصر پوشیده نیست.

احیای روح مسجد گام اصلی برای عمران و آبادی آن است

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد کانون‌های مساجد کشور نیز گفت: همه ما عازم انجام یک عمل صالح بزرگ هستیم که خدمتگزاری به مساجد است و هر انسان مؤمنی توفیق انجام این عمل صالح را پیدا نمی‌کند. 

محمدتقی محمدیان افزود: احیای روح مسجد و کارکردهای آن و احیای وظایف بزرگی که در مقابل مساجد داریم، یکی از گام‌های اولیه برای عمران و آبادی مساجد است.

وی گفت: هر کسی نتواند دستی بر مسجد درون خود بکشد قادر به این کار نمی‌تواند باشد و لازم است اتفاقاتی را درون خود رقم بزنیم تا بتوانیم به توفیقات بزرگی برسیم‌.

انجام کاری که در مجموعه کانون‌ها موظف به انجام آن هستیم آن هم در بستر توحیدی مسجد مستلزم این است که یک بازتعریف داشته باشیم که مسجد کجاستوی ادامه داد: انجام کاری که در مجموعه کانون‌ها موظف به انجام آن هستیم آن هم در بستر توحیدی مسجد مستلزم این است که یک بازتعریف داشته باشیم که مسجد کجاست. 

محمدیان تصریح کرد: اتفاق و ماموریت بزرگی که قرار است در دل مساجد توسط ما رقم بخورد اتفاق بزرگی است. مسائل و مشکلاتی هست اما به معنای این نیست که شانه خود را از قبول مسئولیت‌ها خالی کنیم. تا بتوانیم زمینه جذب بچه‌های ما به مساجد فراهم شود و این مقدم بر هر امکانات و منابع است. 

وی گفت: آنچه نیاز داریم این است که عرصه را باز کنیم چرا که با جریان سلطه هژمونی و لیبرالیسم داریم مبارزه می‌کنیم و می‌دانیم جوانان ما در مقابل چه جبهه‌ای قرار دارند.

محمدیان گفت: ما موظف به پشتیبانی و رفع موانع هستیم تا دوستان به وظیفه تمدنی خود برای ساخت جامعه مهدوی عمل کنند. 

وی اظهار داشت: مسجد بهترین نقطه عالم است و در مقابله با بی‌دینی‌ها و در مقابل تمام اخبار بد ایمن‌ترین، نقطه امن و نورانی است تا افراد با ایمان و مطهر تربیت شوند. خوشا به حال ما که توفیق قرارگیری در این جرگه داریم.

در این آیین، تعدادی از کانون‌های برتر مساجد از جمله مدیران کانون‌های حضرت فاطمه(س)، فرزندان باب‌الحوائج، نجم‌الثاقب، گام دوم انقلاب، کانون حاج سردار قاسم سلیمانی، ابرار، هدف و خاتم‌الانبیا تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha