تلاش دولتمردان برای آبادانی فارس؛ از بهبود ارتباطات تا تکمیل آزاد راه شیراز -اصفهان

شیراز – ایرنا – استاندار فارس در سفر پایتخت، برخی از نیازهای توسعه فارس را در نشست‌هایی فشرده با وزرا و معاونان آنها پیگیری کرد تا دولت سیزدهم در آخرین ماه‌های فعالیت خود برای آبادانی و خدمت به مردم این استان بکوشد؛ تبدیل فارس به هاب تجهیزات پزشکی، افزایش واگن‌های مترو کلانشهر شیراز، تکمیل و اجرای قطعه‌های هفت و هشت آزادراه شیراز اصفهان از مواردی بود که برای تحقق آن رایزنی و تصمیم‌گیری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه‌ای با محمد جواد اوجی وزیر نفت، احداث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از جنوب کشور به شیراز و احداث پالایشگاه شماره ۲ این کلانشهر را پیگیری کرد.

او در این نشست جوانب همکاری وزارت نفت در اجرای خط شیراز به اهواز را نیز با محمدجواد اوجی به بحث و تبادل نظر گذاشت.

خط انتقال گاز در شهر بین المللی سلامت شیراز چالش دیگری بود که استاندار فارس با هدف مانع زدایی از اجرای شهر سلامت، آن را در نشستی جداگانه با مجید چگنی رئیس شرکت ملی گاز ایران به بحث گذاشت و راه‌های جابه جایی این خط با هدف آزاد شدن بخشی از زمین‌های این شهر بین المللی و استفاده سرمایه‌گذاران حوزه سلامت بررسی شد.

در ادامه این سفر، باز هم حوزه پزشکی و سلامت فارس مورد توجه قرار گرفت و ایمانیه در دیدار با امیر رستگاری معاون وزیر دفاع، ایجاد هاب تولید تجهیزات پزشکی در شیراز را به سبب قطب بودن این کلانشهر در حوزه سلامت پیگیری کرد.

نتیجه این نشست این شد که به زودی جلسه‌ای در شیراز با حضور شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت برگزار و تصمیم‌های نهایی برای اجرایی شدن این طرح ارزشمند گرفته شود.

قرار شد ایجاد هاب تولید تجهیزات پزشکی در شیراز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان اوقاف کشور رقم بخورد.

تلاش دولتمردان برای آبادانی فارس؛ از بهبود ارتباطات تا تکمیل آزاد راه شیراز -اصفهان

در ادامه این نشست‌های فشرده که نتیجه هر یک از آنها به نوعی نوید آبادانی فارس را دارد، مساله کمبود واگن‌های مترو شیراز بویژه در خط تازه تاسیس ۲ مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت.

در این نشست با وزیر کشور که محمد حسن اسدی شهردار شیراز نیز استاندار فارس را همراهی می‌کرد، رفع کمبود واگن مترو شهر شیراز پیگیری و تصمیمات خوبی نیز گرفته شد که می‌تواند افزایش واگن‌های مترو و کاهش فاصله حرکت به ویژه در خط ۲ شیراز، خدمت رسانی در شهر زیرزمینی شیراز را بهبود بخشد.

بهبود ارتباطات اینترنتی موضوع دیگری بود که در این سفر از نظر استاندار فارس دور نماند و با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نشست با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات، پیشرفت پروژه‌های فیبر نوری منازل و کسب و کارها در فارس را پیگیری کرد.

ایمانیه در این نشست با وزیر ارتباطات، موانع و مشکلات پیش روی عملی شدن تفاهم‌های قبلی را پیگیری و بر رفع مشکلات موجود در این مسیر تاکید کرد.

نتیجه این نشست اینکه،قرار شد اجرای فیبر نوری در کلانشهر شیراز تا پایان تابستان و در دیگر شهرهای فارس تا دهه مبارک فجر سال جاری به پایان برسد.

تلاش دولتمردان برای آبادانی فارس؛ از بهبود ارتباطات تا تکمیل آزاد راه شیراز -اصفهان

موضوع پوشش آنتن دهی آزادراه شیراز- اصفهان موضوع دیگری بود که در این نشست بررسی شد و زارع پور قول داد که مشکل آنتن دهی این آزاد راه مهم تا ۲ هفته آینده رفع شود.

تکمیل قطعه هفت و آغاز علملیات قطعه هشت این آزادراه که از مصوبات سفر رئیس جمهور به فارس نیز هست، از دیگر موارد پیگیری شده در سفر یکروزه استاندار فارس به پایتخت بود.

ایمانیه این موضوع را در دیدار با مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی پیگیری کرد و تکمیل هرچه سریع‌تر قطعه هفت آزادراه شیراز به اصفهان را خواستار شد.

زمان شروع به احداث قطعه هشت و توافقات لازم در این زمینه را به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
راه‌آهن شیراز – بوشهر نیز موضوع دیگری بود که تزریق مالی به آن، در نشست ایمانیه با وزیر راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تلاش دولتمردان برای آبادانی فارس؛ از بهبود ارتباطات تا تکمیل آزاد راه شیراز -اصفهان

اتحاد مسئولان فارس برای ۸۷ کلان پروژه

استاندار فارس در پایان سفر خود به تهران در جلسه مجمع نمایندگان استان حضور یافت و با ۱۶ نفر از نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

او به نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمتگزاری و تلاش برای کسب رضایتمندی مردم که رضایت خداوند متعال را نیز به دنبال دارد به شما اعطا شده و شکر این نعمت، انجام وظیفه در حد توان و اختیارات است.

وی افزود:مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم همزمان باهم فعالیت خواهند کرد و مسئولان استان با نمایندگان مجلس در ۸۷ پروژه فارس هم قسم می شوند تا مردم استان در بالاترین سطح برخورداری از امکانات قرار داشته باشند.

ایمانیه اظهار کرد: اقشار، احزاب، گرایش های سیاسی، صاحب نظران، مدیران اجرایی استانی در مباحث مرتبط با منافع استانی باید یکصدا، واحد و یکپارچه در میدان باشند.

ایمانیه عنوان کرد: در نظر گرفتن عدالت در انجام پروژه ها با توجه بر آمایش سرزمینی استان، بالاتر بودن پیشرفت فیزیکی طرح ها، اولویت‌داربودن آن پروژه در توسعه استان و منفعت جمعیت بیشتر مردم از آن طرح و در نهایت تناسب با جایگاه علمی و فناوری استان در این ۸۷ طرح مد نظر قرار گرفته شده است.

به گفته او قرار است همه مسئولین استانی اعم از نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دادگستری استان، مدیران نظامی و انتظامی استان تمام توان و همت خود را برای تکمیل این طرح ها در دوران دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم به کار ببرند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha