عامل دسترسی غیرمجاز به صفحه مجازی شهروند زنجانی دستگیر شد

زنجان - ایرنا - رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به صفحه اینستاگرامی شهروند زنجانی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ سید احمد موسوی روز شنبه با بیان این مطلب، افزود:‌ در پی شکایت یکی از شهروندان زنجانی مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربریش و سوء استفاده شخص یا اشخاصی از آن، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم به‌هویت معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتای استان انتقال داده شد.

این مسئول انتظامی استان ادامه داد:متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد اما پس از مواجهه با شاکی و مستندات و مدارک جمع‌ آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا ضمن ابراز پشیمانی به این جرم اعتراف کرد.

موسوی ادامه داد: متهم با شاکی پرونده آشنا بوده و صفحه را جهت تبلیغ کسب کار او ایجاد می‌کند اما پس از مدتی به دلیل اختلافات مالی، فعالیت مشترکشان خاتمه می یابد و به جهت بالا بودن تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام به قصد انتقام جویی برای قطع دسترسی شاکی اقدام می کند و از صفحه او برای مقاصد و منافع خود استفاده می‌برد.

وی افزود: کاربران فضای مجازی دقت کنند برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده‌های احتمالی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، تنظیمات امنیتی و تائید هویت ۲ مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی را فعال و از واگذاری رمز و اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را بلافاصله با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir در بخش گزارشهای مردمی در میان بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha