رئیس جمهور آینده باید مانند شهید رئیسی، فسادستیز باشد

اصفهان – ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: روحیه رئیس جمهور آینده باید مانند شهید آیت‌الله رئیسی فسادستیز بوده و شجاعت مقابله با فساد را داشته باشد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز چهارشنبه در نشست با ائمه جمعه استان اصفهان افزود: ویژگی‌های مدل حکمرانی انقلابی که شیوه رئیس‌ جمهور شهید در خدمت‌رسانی به مردم بود، باید در راستای انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه جریان معاندین می‌کوشند تا دولت سیزدهم به الگو تبدیل نشود، گفت: در این شرایط، نخبگان، ائمه جمعه، علما، دانشگاهیان، افراد تأثیرگذار در جامعه و دیگر اقشار بایبد شاخص‌های حکمرانی انقلابی را برای مردم تبیین کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس کشور، باید اصل نخست بر محور وحدت قرار بگیرد تا هیچگونه شکافی میان جبهه‌های مختلف ایجاد نشود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با تشریح خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم نگاه به مردم بعنوان یک شاخص نرم‌افزاری تغییر یافت و رابطه خادم و مخدوم، جایگزین سایر رویکردها شد.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: الگویی موفق است که در آن اشرافی گری جایگاهی نداشته باشد از این رو انتظار می‌رود ائمه جماعت و روحانیون با تبیین ویژگی‌های رئیس‌ جمهور، اصلح مردم را در انتخابات پیش‌رو همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۴ قشر و گروه تأثیرگذار بر مردم استان اصفهان شناسایی شده‌اند، گفت: یکی از این اقشار ائمه جمعه و روحانیون هستند از این رو با برگزاری اینگونه جلسات درصددیم تا با همفکری و تعامل بتوانیم زمینه مشارکت همگانی در انتخابات برای انتخاب رئیس جمهور اصلح را فراهم کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: فرایند برگزاری انتخابات حداقل به یکسال زمان نیاز دارد اما با توجه به وضعیت موجود و شهادت آیت الله رئیسی رئیس‌ جمهور مردمی ،بایستی ظرف ۵۰ روز، بستری را آماده کنیم تا رئیس جمهور تعیین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان ادامه داد: این موضوع فشردگی امور را بیشتر کرده اما با توجه به اینکه در چند ماه گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار شده ‌است، آمادگی برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری فراهم است.

جان‌نثاری با اشاره به اینکه تاکنون فرایند برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری در استان بدون مشکل اجرا شده است، گفت: تمام فرایندهای قانونی که بایستی در زمان‌های طولانی‌تر محقق شود ظرف مدت زمان کوتاهی انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل ۵۶ هیأت اجرایی در استان گفت: سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی برای انتخابات پیش‌رو در استان درنظر گرفته شده است و اکنون در حال تجهیز شعبه‌ها هستیم.

رئیس ستاد انتخابات اصفهان، شرایط کنونی کشور را حساس و ویژه دانست و افزود: در حال حاضر ۲ وظیفه مهم داریم نخست بعنوان مجریان ، برگزاری انتخابات ذیل منویات رهبر معظم انقلاب در چهار راهبرد امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت همگانی است.

جان‌نثاری ادامه داد: دومین وظیفه، انتخاب اصلح است که تنها با تبیین شاخص‌های رئیس جمهور اصلح و دولت در تراز انقلاب اسلامی محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌ جاری انتخابات برگزار و چهاردهمین دولت جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha