استاندار اصفهان: انتخاب رییس جمهور آینده با پشتوانه رای حداکثری به نفع مردم خواهد بود

اصفهان-ایرنا-استاندار اصفهان گفت: انتخاب رییس جمهور آینده با پشتوانه رای حداکثری به نفع مردم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، سید رضا مرتضوی شامگاه یکشنبه در نشست با نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی استان اصفهان در استانداری افزود: در شرایط فعلی که نبود مشارکت و اختلاف افکنی راهبرد اصلی دشمن است، باید همه تلاش کنیم با حفظ انسجام و همدلی انتخابات را پرشور برگزار کنیم.

وی ادامه داد: ایجاد تردید و یاس در مردم و اعتبار زدایی از انتخابات راهبرد اصلی دشمن است و جریان های سیاسی در این شرایط از شکاف، گسستگی و تهدید وحدت ملی پرهیز کنند.

استاندار اصفهان گفت: احزاب سیاسی دایره تاثیر خود را در روزهای منتهی به انتخابات توسعه دهند و به این نکته توجه کنند که مهم این است که شاهد مشارکت پرشور در انتخابات ریاست جمهوری باشیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز کشور به لطف تلاش های خستگی ناپذیر شهید رییسی از شرایط هولناک خارج شده و ما باید این واقعیت را بپذیریم.

مرتضوی به اهتمام ویژه شهید رییسی برای طرح های آب استان اصفهان اشاره و بیان کرد: اکنون شرایط رشد اقتصادی کشور به اذعان صندوق بین المللی پول جهش داشته و شاهد کاهش نرخ بیکاری به کمترین میزان در طول دوره های پیشین هستیم که این ثمره احیای واحدهای راکد تولیدی و صنعتی است.

استاندار اصفهان گفت: شتاب بخشیدن به حرکت رو به جلوی کشور نیازمند مشارکت سیاسی و برگزاری انتخابات پرشور است.

وی با بیان اینکه یکی از واقعی ترین انتخابات در کشور ما اتفاق می افتد و این بارها اثبات شده است، افزود: برگزاری انتخابات، گرانمایه ترین میراث امام خمینی(ره) برای ایجاد پیوند بین مردم و حکمرانی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مردم ما در دنیا از نظر همبستگی و وحدت ملی بی نظیرند، افزود: کنشگران سیاسی باید شناخت درستی از مردم و دیدگاه آنها داشته باشند.

مرتضوی گفت: رسانه های بیگانه و مخالف پس از تشییع باشکوه پیکر شهید رییسی و دیگر شهدای خدمت اعتراف کردند ایران، کشور شگفتی ساز جهان است و در حالی که ما تصور می کردیم سرمایه اجتماعی رو به افول است؛ اینگونه مردم برای بدرقه رییس جمهور شهید گرد هم می آیند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: خبر شهادت رییس جمهور چشم دل ها را به خدمات و کارهای ارزشمند او باز کرد.

وی با بیان اینکه شهید رییسی به شدت نسبت به مردم احساس مسوولیت داشت، افزود: او شخصیت کم نظیری داشت که در همه تصمیماتش نام خدا بود.

مرتضوی افزود: رییس جمهور نگاهش به سمت محرومان جامعه و پیرو سلوک شهید بهشتی بود و نسبت به سرمایه اعتماد مردم حساسیت داشت.

مقوله "سرمایه اجتماعی" گرد تابوت شهید رییسی هویدا شد

معاون استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: برخی این روزها درباره سرمایه اجتماعی نظام ابراز نگرانی می کنند در حالیکه این مقوله گرد تابوت شهید رییسی هویدا و اثبات شد.

استاندار اصفهان: انتخاب رییس جمهور آینده با پشتوانه رای حداکثری به نفع مردم خواهد بود

محمدرضا جان نثاری ادامه داد: بدرقه باشکوه رییس جمهور شهید بازتاب مفاهیم قدرت، همبستگی، میزان علاقه و عاطفه مردم بود و کشور با تکیه بر همین سرمایه تا به امروز در مقابل دشمنان ایستاده است.

جان نثاری گفت: منش و سبک دولت داری شهید رییسی که اکنون به یک الگوی حکمرانی دینی و انقلابی تبدیل شده است نباید با حواشی انتخاباتی خدشه دار شود.

وی تصریح کرد: در این فضا اجازه دهیم الگوها حفظ شوند و مردم خود قضاوت و انتخاب کنند.

جان نثاری افزود: در انتخابات پیش رو باید از همه ظرفیت هایی که باعث تقویت نظام اسلامی می شود استفاده کنیم.

وی هشدار داد: دشمن برای انتخابات زودرس پیش رو دندان تیز کرده زیرا در مقایسه با انتخابات عادی معنای متفاوتی دارد.

جان نثاری اضافه کرد: احزاب باید برای همدلی و بیشترین مشارکت در انتخابات بطور جدی و هدفمند وارد میدان شده و برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه همه ظرفیت ها و امکانات برای تامین امنیت فعالیت های تبلیغاتی همه گروه های سیاسی فراهم است، افزود: همه دغدغه و تلاش ما این است که به فضای تبلیغاتی هیچ کاندیدایی تعرض نشود.

معاون استاندار اصفهان افزود: سیاست ستاد انتخابات استان انبساطی خواهد بود، همه احزاب و جریان های سیاسی می توانند بر اساس مر قانون فعال شوند اما خط قرمز ما نفرت پراکنی و هجمه به اصل انتخابات و امنیت ملی است.

وی تصریح کرد: حفظ مردم در صحنه انتخابات به نفع همه گروه های سیاسی خواهد بود و باید برای این هدف مشترک هم افزا شویم.

جان نثاری افزود: برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری در استان هیچ مشکلی نداریم و همه مراحل بخوبی پیش می رود.

به گزارش ایرنا در این نشست نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی به بیان راهکارها و اقتضائات مشارکت افزایی در انتخابات پیش رو پرداختند.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، با مشخص شدن نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری و آغاز فرایند تبلیغات، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری انتخابات برگزار و چهاردهمین دولت جمهوری اسلامی ایران از سوی مردم برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha