حماس و جهاد اسلامی: فرمانده شهید حزب‌الله نقش برجسته‌ای در روند مقاومت داشت

تهران- ایرنا- جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نقش «طالب سامی عبدالله»(حاج ابوطالب) فرمانده ارشد شهید حزب‌الله در دفاع از لبنان و فلسطین را ستودند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه فلسطین الیوم، جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس امروز (چهارشنبه) شهادت «طالب سامی عبدالله» ملقب به «حاج ابوطالب» فرمانده ارشد حزب‌الله را به «سید حسن نصرالله» دبیر کل این جنبش، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان و ملت این کشور تسلیت گفتند.

جهاد اسلامی تأکید کرد که شهید حاج ابوطالب نقش چشمگیر و برجسته‌ای در روند مقاومت به ویژه در رویارویی قهرمانانه مبارزان حزب‌الله در جبهه جنوبی لبنان برای دفاع از این کشور و ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری، ایفا کرد.

جنبش حماس نیز شهادت حاج ابوطالب در راه آزادسازی قدس و مسجدالأقصی را تسلیت گفت و از تلاش‌ها، مشارکت‌ها و پشتیبانی‌های برادران حزب‌الله و مقاومت اسلامی لبنان در جریان نبرد طوفان الأقصی قدردانی کرد.

این جنبش همچنین به روان پاک همه شهدایی که در راه حمایت از ملت فلسطین در نوار غزه، یاری قدس و مسجدالأقصی و در پاسخ به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، درود فرستاد.

منابع خبری بامداد امروز گزارش دادند که ارتش رژیم صهیونیستی برخی از مناطق جنوب لبنان از جمله حومه روستاهای «یارین»، «الجبین» و «جویا» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

جنبش حزب‌الله نیز تایید کرد که «طالب سامی عبدالله» ملقب به حاج ابوطالب در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهرک «جویا» در جنوب لبنان به شهادت رسیده است.

این حمله پس از آن رخ می دهد که حزب الله لبنان سه‌شنبه شب اعلام کرد که ۸۰ موشک و راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی و اهداف و مواضع اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی شلیک کرده است.

به گزارش ایرنا، حزب‌الله لبنان در چندماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینیان در این منطقه، مواضع نظامی این رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha